H κακοκαιρία μπορεί να επηρεάσει τις μετακινήσεις μας, οι οποίες έτσι και αλλιώς τον χειμώνα είναι δεδομένα πιο δύσκολες, κυρίως λόγω των βροχών και των ισχυρών ανέμων, του ήλιου που τυφλώνει όταν πάει να δύσει και σε κάποιες περιπτώσεις λόγω του χιονιού και του πάγου.
Με βάση στοιχεία από έρευνες ο κίνδυνος αυξάνεται ιδιαίτερα τη νύχτα και ακόμα περισσότερο όταν ο οδηγός είναι νέος με περιορισμένη εμπειρία. Μεγαλύτερες πιθανότητες εμπλοκής σε ατύχημα υπάρχουν από τις 8 το βράδυ έως τις 2 τα ξημερώματα, κυρίως τα βράδια της Παρασκευής και του Σαββάτου και σε μέρη όπου επικρατεί σκοτάδι.
Έτσι λοιπόν το χειμώνα, που νυχτώνει νωρίς, είναι πολύ σημαντικό τόσο το να βλέπουμε όσο και το να μας βλέπουν. Καλό είναι λοιπόν να καθαρίζουμε τα παρμπρίζ και τα παράθυρα, αλλά και τους προβολείς και τα πίσω φώτα, ώστε και εμείς να έχουμε την καλύτερη δυνατή ορατότητα, αλλά και να είμαστε όσο το δυνατόν καλύτερα ορατοί σε όσους μας ακολουθούν. Ειδικά όταν φρενάρουμε.
Πολύ σημαντική είναι και η προσαρμογή της ταχύτητας του αυτοκινήτου μας. Όταν βρέχει οι δρόμοι, ειδικά στη χώρα μας, γλιστρούν ιδιαίτερα, πόσο μάλλον όταν χιονίζει. Θα πρέπει λοιπόν να μειώσουμε την ταχύτητα με την οποία κινούμαστε τόσο, ώστε να είμαστε ασφαλείς, αλλά και να αφήνουμε μεγαλύτερες αποστάσεις από τους προπορευόμενους, ώστε να μπορούμε να επιβραδύνουμε και να ακινητοποιήσουμε το αυτοκίνητό μας με ασφάλεια. Κι αυτό γιατί το φρενάρισμα θα πρέπει να γίνεται πιο προοδευτικά, που έχει σαν αποτέλεσμα και μια μεγαλύτερη απόσταση ακινητοποίησης.
Θα πρέπει να προσέχουμε ακόμα περισσότερο σε δρόμους που δεν έχουν κίνηση και σε μέρη που δεν τα βλέπει ο ήλιος. Και αυτό γιατί ειδικά σε αυτά μπορεί να υπάρχει πάγος. Επίσης, αν ο δρόμος έχει κρατήσει νερά, φαινόμενο όχι σπάνιο στο οδικό δίκτυο της χώρας μας, η ταχύτητά μας θα πρέπει να μειώνεται, ώστε να αποφύγουμε την υδρολίσθηση (θα την καταλάβετε από το ελάφρωμα του τιμονιού και σ' αυτή την περίπτωση θα πρέπει να μειώσετε ταχύτητα παίρνοντας το πόδι από το γκάζι, ώστε να επανέλθει η πρόσφυση), να μην πετάμε νερά σε τυχόν άλλους που κινούνται παράλληλα μαζί μας, αλλά και για να προστατεύσουμε το αυτοκίνητό μας, ειδικά αν τα έχει τα χρονάκια του, από τυχόν βραχυκυκλώματα.
Σε αυτές τις περιπτώσεις είναι καλύτερα να οδηγούμε με μια μικρή σχέση στο κιβώτιο και πιο ψηλές στροφές στον κινητήρα, ενώ όταν βγούμε από τα νερό καλό θα ήταν να πατήσουμε ελαφρά δυο τρεις φορές τα φρένα προκειμένου να στεγνώσουν οι δίσκοι.
Γενικά, όταν οι συνθήκες είναι πιο δύσκολες και ο δρόμος γλιστράει θα πρέπει να αποφεύγονται οι απότομες κινήσεις στο τιμόνι, στο γκάζι και φρένο και είναι πιο ασφαλές αν κινούμαστε με μια σχέση κάτω στο κιβώτιο σε σχέση με την άνοιξη ή το καλοκαίρι στην ίδια διαδρομή. Έτσι, και η ταχύτητα προσαρμόζεται σε πιο χαμηλά επίπεδα και υπάρχει καλύτερος έλεγχος του αυτοκινήτου, σε περίπτωση που πρέπει να αντιδράσει κανείς.
Αν παρεμπιπτόντως κολλήσετε σε χιόνι ή πάγο, τότε επιλέξτε μια μεγαλύτερη σχέση στο κιβώτιο, ώστε οι τροχοί να σπινάρουν λιγότερο και να ξεκολλήσετε ενδεχομένως πιο εύκολα.
Πηγή: cnn.gr - ClopYPastE.gr - ClopYandPastE.gr - ClopYandPastE.blogspot.com
0 comments
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλώ, τα σχόλιά σας να μην περιέχουν βωμολοχίες, να μην είναι γραμμένα σε greeklish και με κεφαλαία γράμματα και να μην περιέχουν οποιοδήποτε διαφημιστικό περιεχόμενο. Σε διαφορετική περίπτωση δε θα δημοσιεύονται. Για οποιαδήποτε απορία ανατρέξτε στους όρους χρήσης του ιστολογίου.