Φυσικά, η ανάγκη υπάρχει. Ο σύγχρονος καταναλωτής θέλει την παραγγελία του άμεσα, χωρίς να κυνηγάει κούριερ, χωρίς να του αφήνουν το πακέτο στον γείτονα που πάντα λείπει όταν τον ψάχνεις. Μέχρι εδώ όλα καλά. Αλλά μήπως η πόλη της Αθήνας τείνει να μετατραπεί σε μια απέραντη αποθήκη με κουτιά delivery στη θέση των δέντρων;
Πάρτε για παράδειγμα μια γειτονιά: παγκάκι δε βρίσκεις, αλλά locker σε κάθε γωνία. Ουσιαστικά μια διαφημιστική πινακίδα με πόρτες. Δεν ξέρουμε αν είναι εξυπηρέτηση ή κακογουστιά, πάντως η αισθητική σίγουρα δέχεται χτύπημα.
Η Αθήνα, που παλεύει χρόνια με την οπτική ρύπανση (κεραίες, καλώδια, τέντες, παράνομες πινακίδες, αφίσες), τώρα καλείται να συνηθίσει και τον νέο «εισβολέα». Γιατί κανείς δεν έκατσε να συζητήσει: είναι ωραίο αυτό που στήνουμε παντού ή απλώς βολεύει τις εταιρείες; Μήπως τα locker είναι η νέα πλαστική καρέκλα της επαρχίας, η οποία από προσωρινή λύση έγινε… μόνιμο ντεκόρ;
Η ουσία είναι πως ναι, τα locker μάς διευκολύνουν. Αλλά η διευκόλυνση δε σημαίνει ότι πρέπει να θυσιάσουμε κάθε ίχνος αισθητικής. Ίσως ήρθε η ώρα να ρωτήσει κάποιος τον δήμο, τους πολεοδόμους, τους ίδιους τους πολίτες: θέλουμε η πόλη της Αθήνας να μοιάζει με logistics center ή με ανθρώπινο χώρο;
Μέχρι τότε, κάθε νέα «άφιξη» locker στην πόλη ή στο χωριό μοιάζει λιγότερο με βήμα προόδου και περισσότερο με ακόμα ένα κιτς αντικείμενο που μας θυμίζει πως εδώ, στην Ελλάδα, όλα τα πράγματα γίνονται βιαστικά - εκτός από την αισθητική, που πάντα μένει για «αργότερα».









0 comments
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλώ, τα σχόλιά σας να μην περιέχουν βωμολοχίες, να μην είναι γραμμένα σε greeklish και με κεφαλαία γράμματα και να μην περιέχουν οποιοδήποτε διαφημιστικό περιεχόμενο. Σε διαφορετική περίπτωση δε θα δημοσιεύονται. Για οποιαδήποτε απορία ανατρέξτε στους όρους χρήσης του ιστολογίου.