Τη δεύτερη ημέρα, όλοι συναντιόντουσαν στην Ποικίλη Στοά της Αθηναϊκής αγοράς, όπου οι ιερείς ανακήρυσσαν την έναρξη των Μεγάλων Μυστηρίων. Ακολουθούσε η Πρόρρηση, η επίσημη ανακοίνωση για τη μύηση στα μυστήρια της Θεάς.
Η τρίτη ημέρα, γνωστή ως ημέρα της τελετής «Άλαδε μύσται», περιλάμβανε πομπή των μυστών που έφτανε στη θάλασσα του Φαλήρου. Εκεί, ο καθένας έφερε ένα μικρό γουρουνάκι, το οποίο θυσιαζόταν χωρίς να καταναλωθεί, λόγω ημέρας νηστείας.
Η τέταρτη ημέρα ήταν ημέρα θυσιών, με μεγάλη τελετή θυσίας στο Ελευσίνιο προς τιμήν της Δήμητρας. Η θυσία περιλάμβανε ένα ψάρι, ειδικά ένα μπαρμπούνι.
Την πέμπτη ημέρα, στην 18η Βοηδομιώνος, γινόταν μεγάλη θυσία προς τιμήν του Θεού Ασκληπιού στο Ελευσίνιο των Αθηνών. Οι Αθηναίοι υποδέχονταν προσωπικότητες από άλλες περιοχές που έρχονταν για τις τελετές. Αυτή η εορτή ονομαζόταν Επιδαύρεια, με βάση τον μύθο ότι ο Ασκληπιός είχε επισκεφθεί την Αθήνα μετά την έναρξη των μυστηρίων.
Την έκτη ημέρα, πραγματοποιούνταν η μεγάλη πομπή προς το τελεστήριο της Θεάς στην Ελευσίνα, γνωστή ως Ίακχος. Προπορευόταν το άγαλμα του Ίακχου, οδηγώντας τους μύστες προς την Ελευσίνα. Κατά την πομπή, εκτελούταν συγκεκριμένος χορευτικός βηματισμός, ενώ όλοι επαναλάμβαναν δυνατά τη φράση «Ιακχ ω Ιακχε». Το βράδυ, η πομπή έφτανε στο Καλλίχωρον Φρέαρ, όπου πραγματοποιούταν η τελευταία τελετή με ύμνους και αναμμένους πυρσούς.
Η τέταρτη ημέρα ήταν ημέρα θυσιών, με μεγάλη τελετή θυσίας στο Ελευσίνιο προς τιμήν της Δήμητρας. Η θυσία περιλάμβανε ένα ψάρι, ειδικά ένα μπαρμπούνι.
Την πέμπτη ημέρα, στην 18η Βοηδομιώνος, γινόταν μεγάλη θυσία προς τιμήν του Θεού Ασκληπιού στο Ελευσίνιο των Αθηνών. Οι Αθηναίοι υποδέχονταν προσωπικότητες από άλλες περιοχές που έρχονταν για τις τελετές. Αυτή η εορτή ονομαζόταν Επιδαύρεια, με βάση τον μύθο ότι ο Ασκληπιός είχε επισκεφθεί την Αθήνα μετά την έναρξη των μυστηρίων.
Την έκτη ημέρα, πραγματοποιούνταν η μεγάλη πομπή προς το τελεστήριο της Θεάς στην Ελευσίνα, γνωστή ως Ίακχος. Προπορευόταν το άγαλμα του Ίακχου, οδηγώντας τους μύστες προς την Ελευσίνα. Κατά την πομπή, εκτελούταν συγκεκριμένος χορευτικός βηματισμός, ενώ όλοι επαναλάμβαναν δυνατά τη φράση «Ιακχ ω Ιακχε». Το βράδυ, η πομπή έφτανε στο Καλλίχωρον Φρέαρ, όπου πραγματοποιούταν η τελευταία τελετή με ύμνους και αναμμένους πυρσούς.
Η έβδομη μέρα ξεκινούσε με το μυστικό μέρος των μυστηρίων, για το οποίο υπάρχουν λίγες και ασαφείς περιγραφές.
Την όγδοη μέρα, οι μύστες παρακολουθούσαν τις κινήσεις των αστέρων και της σελήνης το προηγούμενο βράδυ, μιλώντας για την περιπλάνηση της Δήμητρας. Στη συνέχεια, παρακολουθούσαν ένα τελετουργικό δράμα που απεικόνιζε την ένωση της Δήμητρας με τον Δία. Μετά από αυτό, πραγματοποιούνταν ο ύψιστος βαθμός μύησης, γνωστός ως Εποπτεία.
Την ένατη και τελευταία μέρα, πραγματοποιούνταν η τελετή των πλυμμοχόων. Κατά την τελετή αυτή, ανυψώνονταν δύο δοχεία προς την ανατολή και τη δύση, εκχέοντας τα περιεχόμενά τους και εκφωνώντας μυστικά λόγια. Αυτή ήταν μια μορφή Σπονδής, με έντονη ενέργεια προς τους Θεούς.
Την όγδοη μέρα, οι μύστες παρακολουθούσαν τις κινήσεις των αστέρων και της σελήνης το προηγούμενο βράδυ, μιλώντας για την περιπλάνηση της Δήμητρας. Στη συνέχεια, παρακολουθούσαν ένα τελετουργικό δράμα που απεικόνιζε την ένωση της Δήμητρας με τον Δία. Μετά από αυτό, πραγματοποιούνταν ο ύψιστος βαθμός μύησης, γνωστός ως Εποπτεία.
Την ένατη και τελευταία μέρα, πραγματοποιούνταν η τελετή των πλυμμοχόων. Κατά την τελετή αυτή, ανυψώνονταν δύο δοχεία προς την ανατολή και τη δύση, εκχέοντας τα περιεχόμενά τους και εκφωνώντας μυστικά λόγια. Αυτή ήταν μια μορφή Σπονδής, με έντονη ενέργεια προς τους Θεούς.
0 comments
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλώ, τα σχόλιά σας να μην περιέχουν βωμολοχίες, να μην είναι γραμμένα σε greeklish και με κεφαλαία γράμματα και να μην περιέχουν οποιοδήποτε διαφημιστικό περιεχόμενο. Σε διαφορετική περίπτωση δε θα δημοσιεύονται. Για οποιαδήποτε απορία ανατρέξτε στους όρους χρήσης του ιστολογίου.