Η δυνητική επαγγελματική δικτύωση αποτελεί πλέον μια σημαντική πτυχή των εργασιών πολλών επαγγελματιών και συχνά θεωρείται ως ένα πολύτιμο εργαλείο για τις επιχειρήσεις.

Η παρούσα έρευνα παρουσιάζει μια ποσοτική μελέτη για τους επαγγελματίες στην Ελλάδα που χρησιμοποιούν το κοινωνικό-επαγγελματικό δίκτυο LinkedIn και επικεντρώνεται στον τρόπο με τον οποίο η διαχείριση της δυνητικής επαγγελματικής ταυτότητας βοηθά στην επαγγελματική τους ζωή.

Τα δεδομένα μας βασίστηκαν σε e-survey το οποίο διεξήχθη από τόν Απρίλη ως τον Ιούλη του 2010 στη διεύθυνση (http://www.bletsos.net/limesurvey/index.php?sid=95424) και προωθήθηκε τόσο στο LinkedIn όσο και σε άλλα κοινωνικά δίκτυα.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, η κοινότητα θα χαρακτηριζόταν μάλλον ως μια υπηρεσία επαγγελματικής δικτύωσης παρά ως πραγματικό εργαλείο εύρεσης εργασίας ή ως έναν «δυνητικό» τόπο όπου η αλληλεπίδραση οδηγεί σε επαγγελματική άνοδο. Παρόλα αυτά φαίνεται να προσφέρει νέες δυνατότητες για επαγγελματικές πρακτικές…

Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μια ανάπτυξη των υπηρεσιών κοινωνικής δικτύωσης, οι οποίες οδηγούν στη δημιουργία δυνητικών κοινοτήτων από άτομα που μοιράζονται κοινά ενδιαφέροντα και στόχους. Έτσι, οι χρήστες του διαδικτύου έχουν στη διάθεσή τους μια πληθώρα υπηρεσιών κοινωνικής δικτύωσης, οι οποίες προσφέρουν στους εγγεγραμμένους χρήστες πολλαπλούς τρόπους επικοινωνίας και διάδρασης. Η θεματολογία των υπηρεσιών κοινωνικής δικτύωσης αφορά τόσο σε ζητήματα ψυχαγωγίας και ασχολίες γενικού ενδιαφέροντος (π.χ.Facebook) όσο και σε ζητήματα ειδικότερου επαγγελματικού ενδιαφέροντος (π.χ.LinkedIn).

Η παρούσα εργασία εστιάζει στη μελέτη του πιο διαδεδομένου site επαγγελματικής κοινωνικής δικτύωσης, θέση την οποία αυτήν τη στιγμή καταλαμβάνει το LinkedIn. Η συγκεκριμένη κοινότητα ξεκίνησε το 2003 ως ιστοσελίδα κοινωνικής- επαγγελματικής δικτύωσης και αναζήτησης εργασίας μεταξύ επαγγελματιών. Σήμερα αριθμεί περισσότερους απο 75 εκατομμύρια χρήστες παγκοσμίως και φιλοξενεί τις πιο σημαντικές εταιρικές παρουσίες, ενώ είναι πολύ δημοφιλής σε ανώτερα στελέχη σε όλο τον κόσμο.

Όσον αφορά στην παρουσία Ελλήνων χρηστών στην εν λόγω κοινότητα και σύμφωνα με την έρευνα που πραγματοποιήθηκε από μέλη του Εργαστηρίου Οργανωσιακής Συμπεριφοράς Και Ηγεσίας (CROB-L), οι Έλληνες χρήστες ξεπερνούν τις 20000 ενώ τείνουν να αυξάνονται.

Ο ερευνητικός στόχος της παρούσας εργασίας είναι η μελέτη του τρόπου με τον οποίο οι Έλληνες χρήστες αντιλαμβάνονται ότι το LinkedIn αποτελεί ένα ικανό επαγγελματικό εργαλείο. Η παρούσα έρευνα διαφοροποιείται από τις ήδη υπάρχουσες έρευνες για την χρήση της Επαγγελματικής Ιστοσελίδας LinkedIn στο σημείο που στοχεύει να αποτυπώσει μια τάση: Τις αντιλήψεις των εργαζομένων/υποψηφίων για την χρήση του LinkedIn.

Λαμβάνοντας ως πλαίσιο εργασίας τη θεωρία των κοινωνικών δικτύων, διατυπώσαμε την υπόθεση ότι οι χρήστες του LinkedIn θα μπορούσαν να το αντιλαμβάνονται είτε ως έναν (κυβερνο) χώρο στον οποίον λαμβάνει χώρα μια αλληλεπίδραση, είτε ως ένα επαγγελματικό εργαλείο για την προώθηση των επαγγελματικών τους επιδιώξεων, είτε ως έναν πρακτικό τρόπο χαρτογράφησης του επαγγελματικού χώρου.

Πιο συγκεκριμένα, τα ερευνητικά μας ερωτήματα επικεντρώθηκαν στα εξής σημεία:

•Πιθανή σύναψη συνεργασιών ή εύρεση εργασίας μέσω συνδέσμων.
•Με ποιό τρόπο οι σύνδεσμοι και οι συστάσεις προσδίδουν επαγγελματική αξία.
•Κατά πόσο είναι ικανοποιημένοι από τα εργαλεία που τους παρέχει το μέσο
•Κατά πόσο πιστεύουν οτι κάποια απο αυτά τα εργαλεία τους δίνει δυνατότητα προβολής ή θεωρούν οτι πρέπει να υπάρχουν επιπλέον δυνατότητες επικοινωνίας και ανάδειξης των προσόντων.

Όσον αφορά στη διάρθρωση της ερευνητικής μας αναφοράς, στο πρώτο μέρος περιγράφεται συνοπτικά η υπηρεσία και ορισμένες βασικές λειτουργίες και χαρακτηριστικά της, ώστε να διαφανεί με ποιό τρόπο και με ποιά εργαλεία τα μέλη της υπηρεσίας διαχειρίζονται τη δυνητική επαγγελματική τους ταυτότητα και αναπτύσσουν το επαγγελματικό τους δίκτυο.

Στο δεύτερο μέρος αναπτύσσεται το σχετικό με τα κοινωνικά δίκτυα θεωρητικό υπόβαθρο, ξεκινώντας από την παρουσίαση του διαδικτύου ως κοινωνικού χώρου.

Στη συνέχεια γίνεται μια ιστορική αναφορά στην ανάπτυξη των κοινωνικών και επαγγελματικών δικτύων, ενώ επίσης παρατίθενται σχετικές έρευνες.

Στο τρίτο μέρος αναλύεται η μεθοδολογία και η διαδικασία της συλλογής των δεδομένων, ενώ η εργασία τελειώνει με την παράθεση των αποτελεσμάτων και την διεξαγωγή συμπερασμάτων

Δείτε εδώ τα αποτελέσματα.

Πηγή: mpletsos.wordpress.com

Share/Save/Bookmark

0 comments

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλώ, τα σχόλιά σας να μην περιέχουν βωμολοχίες, να μην είναι γραμμένα σε greeklish και με κεφαλαία γράμματα και να μην περιέχουν οποιοδήποτε διαφημιστικό περιεχόμενο. Σε διαφορετική περίπτωση δε θα δημοσιεύονται. Για οποιαδήποτε απορία ανατρέξτε στους όρους χρήσης του ιστολογίου.

Translate

Donate

Donate
Buy Me A Coffee

Ακολουθήστε μας

Σας ενδιαφέρουν...

ΑΤΗ.ΕΝΑ Card Market Pass ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ govgr Online Supermarket 1 Online Supermarket 2 Αναζήτηση Ασφαλειών Αναζήτηση Εργασίας 1 Αναζήτηση Εργασίας 2 Αναζήτηση Εργασίας 3 Αναζήτηση Ξενοδοχείων 1 Αναζήτηση Ξενοδοχείων 2 Αναζήτηση Πτήσεων 1 Αναζήτηση Πτήσεων 2 Αναζήτηση Πτήσεων 3 Αναζήτηση Πτήσεων 4 Αποστολή Λουλουδιών Αποτελέσματα Κληρώσεων ΟΠΑΠ Αποτελέσματα Πάμε Στοίχημα ΟΠΑΠ Δήλωση Υγείας Ακτοπλοΐας Δρομολόγια Πλοίων 1 Δρομολόγια Πλοίων 2 Δρομολόγια Πλοίων 3 Δρομολόγια Πλοίων (ΟΛΠ) Δρομολόγια ΤΡΑΙΝΟΣΕ Ελ. Βενιζέλος: Αφίξεις - Αναχωρήσεις Εφαρμογή Ηλεκτρονικών Ραντεβού ΟΠΑΝΔΑ Εφημερεύοντα Νοσοκομεία Εφημερεύοντα Φαρμακεία 1 Εφημερεύοντα Φαρμακεία 2 Εφημερεύοντες Ιατροί Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες ΕΦΚΑ Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών Κορονοϊός - Χάρτης ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΚΤΕΛ Αττικής Κυκλοφοριακός Χάρτης 1 Κυκλοφοριακός Χάρτης 2 Λαϊκές Αγορές Παραγγελία Φαγητού 1 Παραγγελία Φαγητού 2 Παραγγελία Φαγητού 3 Παρακολούθηση Πλοίων Παρατηρητήριο Τιμών Καυσίμων Πληροφορίες Οχημάτων (Open Car) Προγραμματισμός ραντεβού εμβολιασμού κατά της COVID-19 ΟΑΣΑ Αναζήτηση Δρομολογίων Ταχυδρομικοί Κώδικες Τιμές Καυσίμων 1 Τιμές Καυσίμων 2 Υγειονομικός Χάρτης Φορολοταρία Χρυσός Οδηγός

Ιστορικό αναρτήσεων

Αναγνώστες

Twitter Followers

Linkedin Profile

Facebook Fans

Κλικ εδώ να δείτε τα Banner Φίλων

trelokouneli ads
Στείλτε μας το Banner σας με e-mail και θα το αναρτήσουμε στα
Banner Φίλων (ακριβώς από πάνω).
Απαραίτητη προϋπόθεση να βάλετε κι εσείς ένα απ’ τα δύο Banner μας στο site σας.
Οι εικόνες θα μετατρέπονται σε 125x125 pixel λόγω χώρου.
Όλα τα Banner ανοίγουν σε νέο παράθυρο.
Banner 125x125
ClopYPastE
Banner 300x140
ClopYPastE

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Αναγνώσεις σελίδων

Συνολικές Αναρτήσεις

Συνολικά Σχόλια