Η έρευνα της Greenpeace πραγματοποιήθηκε την περίοδο Μαΐου-Ιουλίου 2009 και αφορά στις μεγαλύτερες βιομηχανίες ζωικών προϊόντων (φρέσκο γάλα, αυγά, κοτόπουλα, αλλαντικά και ψάρια). Η βαθμολογία αποτυπώνεται πια ποσοστιαία (%) και όχι με «πράσινη» και «κόκκινη» κατηγορία ώστε να είναι ξεκάθαρη η θέση των εταιριών στα εξής:
• τα πιστοποιητικά και τις γραπτές εγγυήσεις που προσκόμισαν οι εταιρίες και αποδεικνύουν τη χρήση μη μεταλλαγμένων ζωοτροφών,
• το κατά πόσο τα πιστοποιητικά και οι γραπτές αναλύσεις αφορούν στο σύνολο ή μέρος των προμηθευτών της κάθε εταιρείας,
• την πραγματοποίηση αναλύσεων από διαπιστευμένα εργαστήρια για μεταλλαγμένα καθώς και τη συχνότητά τους,
την ύπαρξη συστήματος κυρώσεων που εφαρμόζεται σε προμηθευτές σε περίπτωση χρήσης μεταλλαγμένων, και
• την πρόθεση για αποτύπωση στη συσκευασία του τελικού προϊόντος τη μη χρήση μεταλλαγμένων ζωοτροφών, εφόσον η εταιρεία μπορεί να την εγγυηθεί.

Όπως προκύπτει από τον Οδηγό Καταναλωτών, στην Ελλάδα έχει σημειωθεί σημαντική πρόοδος, αφού όλο και περισσότερες εταιρίες παραγωγής αποκτούν πιστοποιήσεις από ανεξάρτητους φορείς και πραγματοποιούν τακτικούς δειγματοληπτικούς ελέγχους. Επιπλέον, οι εταιρίες που μπορούν να εξασφαλίσουν ότι δεν χρησιμοποιούν μεταλλαγμένα στις ζωοτροφές δηλώνουν την πρόθεσή τους να τοποθετήσουν σχετική σήμανση στη συσκευασία του τελικού προϊόντος.

Παρόλο που ακόμα πρέπει να γίνει πάρα πολλή δουλειά από το σύνολο των εταιρειών, φαίνεται ξεκάθαρα ότι ορισμένες από αυτές έχουν καταβάλει κάθε προσπάθεια να παράγουν προϊόντα χωρίς τη χρήση μεταλλαγμένων και να σεβαστούν την επιθυμία των καταναλωτών, οι οποίοι στην Ελλάδα είναι οι πιο ευαισθητοποιημένοι σε όλη την Ευρώπη. Γίνεται όμως σαφές ότι το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης δε μπορεί να παρακολουθήσει τις εξελίξεις, αφού ακόμα δεν επιτρέπει τη χρήση σχετικής «θετικής» σήμανσης πάνω στο τελικό προϊόν. Αντιθέτως, στη Γαλλία, τη Γερμανία και την Αυστρία ισχύει τέτοια σήμανση. Μάλιστα, εάν φτάσουν και στην Ελλάδα προϊόντα με σήμανση από αυτές τις χώρες, θα ανταγωνιστούν τα ελληνικά προϊόντα τα οποία θα είναι εξίσου καθαρά από μεταλλαγμένα, κάτι που όμως δε θα γνωρίζουν οι καταναλωτές.

«Είναι προφανές ότι όλο και περισσότερες εταιρίες στρέφονται στην παραγωγή ποιοτικότερων προϊόντων, απαλλαγμένων από μεταλλαγμένα, θέλοντας να ικανοποιήσουν το αίτημα χιλιάδων καταναλωτών και διεκδικούν σήμανση για τα προϊόντα αυτά» δήλωσε η Αλεξία Βουρεξάκη, Υπεύθυνη της εκστρατείας ενάντια στα Μεταλλαγμένα στο ελληνικό γραφείο της Greenpeace. «Τη στιγμή όμως που αυτή η σήμανση ισχύει ήδη σε άλλα ευρωπαϊκά κράτη, γιατί το ελληνικό Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης δεν μπορεί να υιοθετήσει αντίστοιχα μέτρα;»

Η Greenpeace:
- επικροτεί την απόφαση άλλων ευρωπαϊκών κρατών να υιοθετήσουν σύστημα «θετικής» σήμανσης στα ζωικά προϊόντα, εφόσον αυτά προέρχονται από ζώα που δεν έχουν τραφεί με μεταλλαγμένα, και ζητά από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης να υιοθετήσει τέτοιο σύστημα σήμανσης και στην Ελλάδα. Η απουσία σήμανσης στα ζωικά προϊόντα σημαίνει ότι αφαιρείται από τον καταναλωτή το δικαίωμα να επιλέξει,
- ζητά από τις εταιρίες παραγωγής ζωικών προϊόντων που ακόμα χρησιμοποιούν μεταλλαγμένες ζωοτροφές να σταματήσουν τελείως τη χρήση τους και να σεβαστούν επιτέλους την επιθυμία των ελλήνων καταναλωτών,
- ζητά από τις εταιρίες που το έχουν ήδη πετύχει να διεκδικήσουν την εφαρμογή συστήματος σήμανσης και στην Ελλάδα, όπως ισχύει σε άλλες μεγάλες ευρωπαϊκές χώρες.


Ο Νέος Οδηγός Καταναλωτών της Greenpeace για τα μεταλλαγμένα ζωικά προϊόντα, καθώς και οι αναλυτικές βαθμολογίες των εταιριών, βρίσκονται εδώ.


Δείτε εδώ έναν παλαιότερο οδηγό.

Περισσότερες πληροφορίες βρίσκονται στην ηλεκτρονική σελίδα της οργάνωσης http://www.greenpeace.gr/


Πηγή: ClopYPastE.gr

Share/Save/Bookmark

0 comments

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλώ, τα σχόλιά σας να μην περιέχουν βωμολοχίες, να μην είναι γραμμένα σε greeklish και με κεφαλαία γράμματα και να μην περιέχουν οποιοδήποτε διαφημιστικό περιεχόμενο. Σε διαφορετική περίπτωση δε θα δημοσιεύονται. Για οποιαδήποτε απορία ανατρέξτε στους όρους χρήσης του ιστολογίου.

Translate

Donate

Donate
Buy Me A Coffee

Ακολουθήστε μας

Σας ενδιαφέρουν...

ΑΤΗ.ΕΝΑ Card Market Pass ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ govgr Online Supermarket 1 Online Supermarket 2 Αναζήτηση Ασφαλειών Αναζήτηση Εργασίας 1 Αναζήτηση Εργασίας 2 Αναζήτηση Εργασίας 3 Αναζήτηση Ξενοδοχείων 1 Αναζήτηση Ξενοδοχείων 2 Αναζήτηση Πτήσεων 1 Αναζήτηση Πτήσεων 2 Αναζήτηση Πτήσεων 3 Αναζήτηση Πτήσεων 4 Αποστολή Λουλουδιών Αποτελέσματα Κληρώσεων ΟΠΑΠ Αποτελέσματα Πάμε Στοίχημα ΟΠΑΠ Δήλωση Υγείας Ακτοπλοΐας Δρομολόγια Πλοίων 1 Δρομολόγια Πλοίων 2 Δρομολόγια Πλοίων 3 Δρομολόγια Πλοίων (ΟΛΠ) Δρομολόγια ΤΡΑΙΝΟΣΕ Ελ. Βενιζέλος: Αφίξεις - Αναχωρήσεις Εφαρμογή Ηλεκτρονικών Ραντεβού ΟΠΑΝΔΑ Εφημερεύοντα Νοσοκομεία Εφημερεύοντα Φαρμακεία 1 Εφημερεύοντα Φαρμακεία 2 Εφημερεύοντες Ιατροί Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες ΕΦΚΑ Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών Κορονοϊός - Χάρτης ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΚΤΕΛ Αττικής Κυκλοφοριακός Χάρτης 1 Κυκλοφοριακός Χάρτης 2 Λαϊκές Αγορές Παραγγελία Φαγητού 1 Παραγγελία Φαγητού 2 Παραγγελία Φαγητού 3 Παρακολούθηση Πλοίων Παρατηρητήριο Τιμών Καυσίμων Πληροφορίες Οχημάτων (Open Car) Προγραμματισμός ραντεβού εμβολιασμού κατά της COVID-19 ΟΑΣΑ Αναζήτηση Δρομολογίων Ταχυδρομικοί Κώδικες Τιμές Καυσίμων 1 Τιμές Καυσίμων 2 Υγειονομικός Χάρτης Φορολοταρία Χρυσός Οδηγός

Ιστορικό αναρτήσεων

Αναγνώστες

Twitter Followers

Linkedin Profile

Facebook Fans

Κλικ εδώ να δείτε τα Banner Φίλων

trelokouneli ads
Στείλτε μας το Banner σας με e-mail και θα το αναρτήσουμε στα
Banner Φίλων (ακριβώς από πάνω).
Απαραίτητη προϋπόθεση να βάλετε κι εσείς ένα απ’ τα δύο Banner μας στο site σας.
Οι εικόνες θα μετατρέπονται σε 125x125 pixel λόγω χώρου.
Όλα τα Banner ανοίγουν σε νέο παράθυρο.
Banner 125x125
ClopYPastE
Banner 300x140
ClopYPastE

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Αναγνώσεις σελίδων

Συνολικές Αναρτήσεις

Συνολικά Σχόλια