Χιλιάδες νοικοκυριά, φέτος, θα αναγκαστούν, να ψαλιδίσουν ή να προσαρμόσουν τις καλοκαιρινές τους διακοπές διαφορετικά από τις επιθυμίες τους, λόγω ακρίβειας και οικονομικής δυσπραγίας.

Μπορεί να περίμεναν καιρό το καλοκαίρι για να ξεκουραστούν, οικονομικά όμως κάτι τέτοιο είναι δύσκολο να συμβεί. Το κόστος των διακοπών, όπως διαβάζουμε σε άρθρο του "Έθνους", είναι πλέον απλησίαστο για τους εργαζόμενους και τους συνταξιούχους, αλλά ακόμα περισσότερο για τους ανέργους.

Φαίνεται πως το επίδομα αδείας πια δεν φτάνει ούτε για τα εισιτήρια των πλοίων, καθώς και οι αυξήσεις που έχουν γίνει στα εισιτήρια αρκούν για να αποτρέψουν κάποιον να ταξιδέψει.


Είδος πολυτελείας το ταξίδι με πλοίο


Το πλοίο, που κάποτε θεωρούνταν φθηνό μέσο μαζικής μεταφοράς, τώρα πια έχει γίνει «είδος πολυτελείας», ειδικά αν πρέπει να «ταξιδέψει» και αυτοκίνητο! Αλλά και το ταξίδι με το αυτοκίνητο δεν είναι φθηνό, αφού μόνο τα διόδια και οι αυξήσεις της βενζίνης προϋποθέτουν ένα μεγάλο budget πολύ πριν φτάσει στον προορισμό του.

Υπό αυτές τις συνθήκες δείχνει φυσιολογικό το γεγονός ότι ένας στους τρεις Έλληνες θα κάνει οικονομικότερες ή μικρότερες σε διάρκεια διακοπές, όπως είχαμε διαπιστώσει και από τα αποτελέσματα της έρευνας «Τάσεις τουριστικής συμπεριφοράς των Ελλήνων» που διενεργήθηκε από την Kάπα Research για λογαριασμό της διεθνούς τουριστικής έκθεσης «Tουριστικό Πανόραμα 2009». (Για τη διεξαγωγή της έρευνας ερωτήθηκαν 2.231 άτομα, με αναλογική κατανομή στις 13 Περιφέρειες της χώρας από τις 27 Aπριλίου έως τις 5 Mαΐου).

Οι περισσότεροι Έλληνες, σε ποσοστό 52%, θα κάνουν περίπου ίδιες διακοπές με πέρυσι, ωστόσο έχει υπερδιπλασιαστεί το ποσοστό (30%) όσων απάντησαν ότι θα κάνουν λιγότερες ή πιο οικονομικές διακοπές και έχει αυξηθεί και το ποσοστό όσων δηλώνουν ότι δεν θα κάνουν καθόλου διακοπές (13,1%).

Εντύπωση προκαλεί ότι το 23% των Ελλήνων που θα ταξιδέψει φέτος θα ξοδέψει έως 600 ευρώ, 21,4% από 601 έως 900 ευρώ και 18,6% από 900 ευρώ έως 1.200 ευρώ. Διακοπές μέχρι 10 μέρες δήλωσε το 28,7% του δείγματος, έως 1 εβδομάδα το 27,6 και μόλις το 3,1% απάντησε πάνω από 1 μήνα.

Άλλωστε, η άλλοτε εύκολη λύση ενός "διακοποδάνειου", σήμερα δεν υπάρχει, για τους περισσότερους Έλληνες, ούτε ως τελευταία επιλογή. H συντριπτική πλειονότητα δε θα έπαιρνε δάνειο για διακοπές και αν δεν επέτρεπαν τα οικονομικά τους θα έμεναν...σπίτι.

Βασικά στοιχεία που πρέπει να βελτιωθούν προκειμένου να υπάρχει μεγαλύτερη ανάπτυξη του τουρισμού στη χώρα μας, είναι η βελτίωση της συμπεριφοράς των τουριστικών επιχειρηματιών (εστιατόρων, ξενοδόχων κτλ.) απέναντι στους τουρίστες, η λήψη μέτρων για την προστασία του καταναλωτή και, φυσικά, η καθαριότητα των τουριστικών προορισμών.

Οι 5 δημοφιλέστεροι προορισμοί για φέτος είναι οι Κυκλάδες με ποσοστό 13%, η Πελοπόννησος με 11,2%, τα νησιά του Ιονίου με 9,4%, η Χαλκιδική με 7% και η Κρήτη με 6,6%. Στο εξωτερικό δηλώνει ότι θα πάει μόλις το 8,9%, ενώ ποσοστό περίπου 16% δηλώνει ότι δεν έχει αποφασίσει ακόμα.

Σε σχέση με τα ταξίδια στο εξωτερικό, 27,6% απάντησε ότι ταξίδεψε τουλάχιστον μία φορά τον χρόνο εκτός Ελλάδας, ενώ σε σχέση με πέρυσι διαπιστώνεται σημαντική αύξηση του ποσοστού όσων ταξιδεύουν στο εξωτερικό. Αγαπημένο προορισμό αποτελούν οι χώρες της Κεντρικής Ευρώπης με 37,3%, η Ιταλία με 26,6%, η Γαλλία με 17,9% (στοιχεία της ίδιας έρευνας).

Κερδίζουν έδαφος οι τριήμερες αποδράσεις

Κερδίζουν έδαφος, πλέον, οι μικρής διάρκειας εκδρομές ή «αποδράσεις»... Ειδικότερα, στην ερώτηση «πόσες αποδράσεις πλην των καλοκαιρινών διακοπών πραγματοποιήσατε μέσα στον προηγούμενο χρόνο που απαιτούσε διανυκτέρευση σε τουριστικό κατάλυμα;», δύο απάντησε το 19,1%, από τέσσερις και πάνω το 18,8%, τρεις το 18,6% και μία το 16,3%. Εντυπωσιακό, ωστόσο, είναι ότι το 22,5% απάντησε καμία!

Οι χρονικές προτιμήσεις δε όσων κάνουν εκδρομές επικεντρώνεται κυρίως σε Σαββατοκύριακα και στα καθιερωμένα «τριήμερα» που δημιουργούνται από τις σταθερές αργίες. Οι εκδρομείς προτιμούν περισσότερο ορεινές περιοχές έναντι των παραθαλάσσιων, σε ποσοστό 45,9% έναντι 43,6% αντίστοιχα.

Επίσης, επιλέγουν κατά κύριο λόγο μικρό ξενοδοχείο/ξενώνα ή ενοικιαζόμενο δωμάτιο, ενώ το υψηλότερο ποσοστό αναζητεί κατάλυμα κόστους έως 80 ευρώ. Τέλος, όσον αφορά στον τρόπο επιλογής του προορισμού εκδρομής, το 21,3% δηλώνει τους ταξιδιωτικούς οδηγούς και το 20,9% περιγραφές και συστάσεις από συγγενείς και φίλους. Υπάρχει όμως και ένα μεγάλο ποσοστό, 15,1%, που χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο για την εξεύρεση του ιδανικού τουριστικού προορισμού.

Στο ζήτημα της διεθνούς οικονομικής κρίσης και το κατά πόσο θα επηρεάσει τον ελληνικό τουρισμό, το 64,3% θεωρεί ότι θα υπάρξει μείωση στην τουριστική κίνηση, αλλά όχι τόσο τραγική όσο οι προβλέψεις, ενώ θεωρεί τη δραστική μείωση των τιμών ως την πλέον ενδεικνυόμενη κίνηση από την πλευρά της τουριστικής βιομηχανίας. Ποσοστό 23,7%, ωστόσο, εκτιμά ότι οι συνέπειες θα είναι τραγικές...

Το 59,6% θεωρεί ότι η τουριστική βιομηχανία θα πρέπει να μειώσει δραστικά τις τιμές της προκειμένου να ανταποκριθεί στα δεδομένα της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης, ενώ ποσοστό 17,3% εκτιμά ότι θα πρέπει να βελτιώσει την ποιότητα και να προσφέρει ένα προϊόν που θα απευθύνεται σε τουρίστες υψηλότερης οικονομικής επιφάνειας.



Πηγή: ionianguide.gr

Share/Save/Bookmark

0 comments

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλώ, τα σχόλιά σας να μην περιέχουν βωμολοχίες, να μην είναι γραμμένα σε greeklish και με κεφαλαία γράμματα και να μην περιέχουν οποιοδήποτε διαφημιστικό περιεχόμενο. Σε διαφορετική περίπτωση δε θα δημοσιεύονται. Για οποιαδήποτε απορία ανατρέξτε στους όρους χρήσης του ιστολογίου.

Translate

Donate

Donate
Buy Me A Coffee

Ακολουθήστε μας

Σας ενδιαφέρουν...

ΑΤΗ.ΕΝΑ Card Market Pass ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ govgr Online Supermarket 1 Online Supermarket 2 Αναζήτηση Ασφαλειών Αναζήτηση Εργασίας 1 Αναζήτηση Εργασίας 2 Αναζήτηση Εργασίας 3 Αναζήτηση Ξενοδοχείων 1 Αναζήτηση Ξενοδοχείων 2 Αναζήτηση Πτήσεων 1 Αναζήτηση Πτήσεων 2 Αναζήτηση Πτήσεων 3 Αναζήτηση Πτήσεων 4 Αποστολή Λουλουδιών Αποτελέσματα Κληρώσεων ΟΠΑΠ Αποτελέσματα Πάμε Στοίχημα ΟΠΑΠ Δήλωση Υγείας Ακτοπλοΐας Δρομολόγια Πλοίων 1 Δρομολόγια Πλοίων 2 Δρομολόγια Πλοίων 3 Δρομολόγια Πλοίων (ΟΛΠ) Δρομολόγια ΤΡΑΙΝΟΣΕ Ελ. Βενιζέλος: Αφίξεις - Αναχωρήσεις Εφαρμογή Ηλεκτρονικών Ραντεβού ΟΠΑΝΔΑ Εφημερεύοντα Νοσοκομεία Εφημερεύοντα Φαρμακεία 1 Εφημερεύοντα Φαρμακεία 2 Εφημερεύοντες Ιατροί Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες ΕΦΚΑ Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών Κορονοϊός - Χάρτης ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΚΤΕΛ Αττικής Κυκλοφοριακός Χάρτης 1 Κυκλοφοριακός Χάρτης 2 Λαϊκές Αγορές Παραγγελία Φαγητού 1 Παραγγελία Φαγητού 2 Παραγγελία Φαγητού 3 Παρακολούθηση Πλοίων Παρατηρητήριο Τιμών Καυσίμων Πληροφορίες Οχημάτων (Open Car) Προγραμματισμός ραντεβού εμβολιασμού κατά της COVID-19 ΟΑΣΑ Αναζήτηση Δρομολογίων Ταχυδρομικοί Κώδικες Τιμές Καυσίμων 1 Τιμές Καυσίμων 2 Υγειονομικός Χάρτης Φορολοταρία Χρυσός Οδηγός

Ιστορικό αναρτήσεων

Αναγνώστες

Twitter Followers

Linkedin Profile

Facebook Fans

Κλικ εδώ να δείτε τα Banner Φίλων

trelokouneli ads
Στείλτε μας το Banner σας με e-mail και θα το αναρτήσουμε στα
Banner Φίλων (ακριβώς από πάνω).
Απαραίτητη προϋπόθεση να βάλετε κι εσείς ένα απ’ τα δύο Banner μας στο site σας.
Οι εικόνες θα μετατρέπονται σε 125x125 pixel λόγω χώρου.
Όλα τα Banner ανοίγουν σε νέο παράθυρο.
Banner 125x125
ClopYPastE
Banner 300x140
ClopYPastE

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Αναγνώσεις σελίδων

Συνολικές Αναρτήσεις

Συνολικά Σχόλια