Μετά τα αναψυκτήρια και τα τραπεζοκαθίσματα που ζώνουν την Ακρόπολη και απειλούν να ανεβούν έως πάνω στον ιερό βράχο, νέα απειλή εμφανίζεται, και έχει μορφή... τρένου!
Πρόκειται για τα τέσσερα ανοιχτά «τουριστικά τρενάκια», που ήδη κυκλοφορούν στα στενά του ιστορικού κέντρου της Αθήνας, και άλλα τέσσερα που θέλουν να λάβουν άδεια κυκλοφορίας, προκαλώντας αντιδράσεις στις αρχές και συζήτηση στο δημοτικό συμβούλιο σήμερα.
Η αρμόδια υπηρεσία του Δήμου Αθηναίων, μάλιστα, εισηγείται στο δημοτικό συμβούλιο να καταργηθούν οι χώροι στάθμευσης που έχουν εδώ και χρόνια παραχωρηθεί στις δύο εταιρείες (καθεμία έχει από δύο «συρμούς») με τις επωνυμίες «ΤΡΕΝΟ ΕΠΕ» και «Athens Happy Train», διότι:
- Οπως αναφέρει το Γραφείο Πλάκας του υπουργείου ΠΕΧΩΔΕ, «η κυκλοφορία τους θεωρείται ασυμβίβαστη με τη διάρθρωση του οδικού δικτύου στο Ιστορικό Αρχαιολογικό Κέντρο, με τους στενού πλάτους δρόμους που ακολουθούν τις υψομετρικές καμπύλες του βράχου της Ακροπόλεως και δεν ενδείκνυνται για την κυκλοφορία οποιουδήποτε τύπου οχήματος μεγάλου μήκους».
- Η Α' Εφορεία Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων του υπουργείου Πολιτισμού «θεωρεί παράνομη τη στάθμευση επί της Αιόλου (σ.σ. στο ύψος της Αδριανού - πλατεία Παλαιάς Αγοράς), καθότι δεν έχει εκδοθεί άδεια από τις αρμόδιες αρχές», ενημερώνει «ότι δεν υπάρχει στην περιοχή σημείο που να πληροί τις ανάλογες προδιαγραφές στους στενούς δρόμους που περιβάλλουν μνημεία και αρχαιολογικούς χώρους» και κρίνει «απαγορευτική κάθε πιθανότητα στάθμευσης τουριστικού τρένου». Σχολιάζει επίσης ως βλαπτική για τον αρχαιολογικό χώρο της Βιβλιοθήκης του Αδριανού την παραχώρηση χώρου στάθμευσης στην οδό Άρεως, για την οποία εκκρεμεί σχετικό αίτημα.
- Η Α' Εφορεία Βυζαντινών Αρχαιοτήτων ζητεί την απομάκρυνση των τουριστικών τρένων, επειδή υπερβαίνουν κείμενες διατάξεις.
Συρμός αιτημάτων
Το πρόβλημα όμως εντείνεται, σύμφωνα με τις αρχές, διότι εκκρεμούν αιτήματα από άλλες εταιρείες που θέλουν να δρομολογήσουν κι άλλα τρενάκια. Στο έγγραφό της 6856/25-10-07, η Α' Εφορεία Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων ενημερώνει τον Δήμο Αθηναίων ότι:
α) Εκτός από τις δύο εταιρείες που λειτουργούν και έχουν αφετηρίες στην οδό Αιόλου, την πλατεία Μοναστηρακίου και την Ερμού, υπάρχει αίτημα και τρίτης εταιρείας που ζητεί «διέλευση με αφετηρία το τουριστικό κέντρο "Διόνυσος" στον λόφο Φιλοπάππου» - δηλαδή ακριβώς απέναντι από την κεντρική είσοδο της Ακρόπολης.
β) Υπάρχουν αιτήματα για τη διέλευση τεσσάρων συρμών μέσα από το Ιστορικό Κέντρο και τους Ενοποιημένους Αρχαιολογικούς Χώρους.
γ) Από τις εταιρείες που ήδη δραστηριοποιούνται, «η "ΤΡΕΝΟ", χωρίς καμία άδεια από το υπουργείο Πολιτισμού και το "Happy train" με περιοριστικής διαδρομής άδεια από το υπουργείο Πολιτισμού, κυκλοφορούν παρανόμως σε τμήμα διαδρομής αρμοδιότητάς του».
«Μας ανησυχεί εξαιρετικά η συνεχής επιβάρυνση, ιδιαίτερα στον πεζόδρομο της Ακρόπολης», μας λέει ο προϊστάμενος της Α' Εφορείας Αλέξανδρος Μάντης: «Εκδηλώνουν ενδιαφέρον και άλλοι φορείς και προκύπτει έτσι μια πολυχρησία που δημιουργεί πρόβλημα στους πραγματικούς χρήστες του πεζοδρόμου - δηλαδή τους πεζούς».
Με βάση τα παραπάνω και επειδή αδυνατεί να ανταποκριθεί στην εξεύρεση άλλων χώρων στάθμευσης, η Διεύθυνση Μελετών του Δήμου Αθηναίων εισηγείται στο δημοτικό συμβούλιο κατάργηση των αποφάσεων μέσω των οποίων είχαν δοθεί θέσεις πάρκινγκ στα τρενάκια που κυκλοφορούν.
Εκ μέρους της «ΤΡΕΝΟ ΕΠΕ», ο Π. Παντελάκος μάς είπε ότι είναι έτοιμος να προσφύγει εναντίον μιας αρνητικής απόφασης, καθώς «έχει άδεια από τον ΕΟΤ πενταετούς διάρκειας την οποία έλαβε το 2005 με βάση εγκρίσεις του Δήμου Αθηναίων». Εκπληκτος για την εισήγηση δήλωσε ο Ι. Βαρδάκης της «Athens Happy Train», λέγοντας ότι διαθέτει όλα τα απαραίτητα έγγραφα και τις άδειες βάσει των οποίων έχει κάνει σημαντική οικονομική επένδυση.
Το πρόβλημα όμως εντείνεται, σύμφωνα με τις αρχές, διότι εκκρεμούν αιτήματα από άλλες εταιρείες που θέλουν να δρομολογήσουν κι άλλα τρενάκια. Στο έγγραφό της 6856/25-10-07, η Α' Εφορεία Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων ενημερώνει τον Δήμο Αθηναίων ότι:
α) Εκτός από τις δύο εταιρείες που λειτουργούν και έχουν αφετηρίες στην οδό Αιόλου, την πλατεία Μοναστηρακίου και την Ερμού, υπάρχει αίτημα και τρίτης εταιρείας που ζητεί «διέλευση με αφετηρία το τουριστικό κέντρο "Διόνυσος" στον λόφο Φιλοπάππου» - δηλαδή ακριβώς απέναντι από την κεντρική είσοδο της Ακρόπολης.
β) Υπάρχουν αιτήματα για τη διέλευση τεσσάρων συρμών μέσα από το Ιστορικό Κέντρο και τους Ενοποιημένους Αρχαιολογικούς Χώρους.
γ) Από τις εταιρείες που ήδη δραστηριοποιούνται, «η "ΤΡΕΝΟ", χωρίς καμία άδεια από το υπουργείο Πολιτισμού και το "Happy train" με περιοριστικής διαδρομής άδεια από το υπουργείο Πολιτισμού, κυκλοφορούν παρανόμως σε τμήμα διαδρομής αρμοδιότητάς του».
«Μας ανησυχεί εξαιρετικά η συνεχής επιβάρυνση, ιδιαίτερα στον πεζόδρομο της Ακρόπολης», μας λέει ο προϊστάμενος της Α' Εφορείας Αλέξανδρος Μάντης: «Εκδηλώνουν ενδιαφέρον και άλλοι φορείς και προκύπτει έτσι μια πολυχρησία που δημιουργεί πρόβλημα στους πραγματικούς χρήστες του πεζοδρόμου - δηλαδή τους πεζούς».
Με βάση τα παραπάνω και επειδή αδυνατεί να ανταποκριθεί στην εξεύρεση άλλων χώρων στάθμευσης, η Διεύθυνση Μελετών του Δήμου Αθηναίων εισηγείται στο δημοτικό συμβούλιο κατάργηση των αποφάσεων μέσω των οποίων είχαν δοθεί θέσεις πάρκινγκ στα τρενάκια που κυκλοφορούν.
Εκ μέρους της «ΤΡΕΝΟ ΕΠΕ», ο Π. Παντελάκος μάς είπε ότι είναι έτοιμος να προσφύγει εναντίον μιας αρνητικής απόφασης, καθώς «έχει άδεια από τον ΕΟΤ πενταετούς διάρκειας την οποία έλαβε το 2005 με βάση εγκρίσεις του Δήμου Αθηναίων». Εκπληκτος για την εισήγηση δήλωσε ο Ι. Βαρδάκης της «Athens Happy Train», λέγοντας ότι διαθέτει όλα τα απαραίτητα έγγραφα και τις άδειες βάσει των οποίων έχει κάνει σημαντική οικονομική επένδυση.
Υ.Γ. Και τα "τρενάκια" θα συνεχίσουν να κυκλοφορούν στους ιστορικούς δρόμους της Αθήνας με την ανοχή όλων μας και κυρίως των αρμοδίων. Και γιατί να μη κυκλοφορούν, αφού ως γνώστο στη σύγχρονη Ελλάδα τα πάντα θυσιάζονται στο βωμό του χρήματος; Εμείς θα θέλαμε να ρωτήσουμε πως είναι δυνατόν να έχει επιτραπεί και η διαφήμιση στους χώρους αυτούς. Ήδη ένα από τα "τρενάκια" φέρει το λογότυπο και τα χρώματα εταιρείας παροχής υπηρεσιών κινητής τηκλεφωνίας. Πόσο χρήμα τέλος πάντων μπορεί να αντέξει αυτός ο βωμός;
Πηγή: enet.gr
3 comments
μην ειμαστε υπερβολικοι, τα τρενακια ειναι μια χαρα και δεν ενοχλουν..
αυτα που ενοχλουν ειναι τα παρκαρισμενα αυτοκινητα παντου, καθως και τα μηχανακια που
περνανε απο ολους τους πεζοδρομους!!!
παραδειγμα στον πεζοδρομο απο πλ ασωματων θησειο
μεχρι πειραιως, 1 μηχανακι καθε 1 λεπτο με απιστευτο θορυβο!!!!
Posted on 14 Αυγούστου 2009 στις 4:20 π.μ.
δεν πιστευω πως τα τρενακια ενοχλουν. καλο θα ηταν να ασχοληθει ο καθε αρμοδιος με σοβαροτερα προβληματα απο τα τουριστικα τρενακια!
Posted on 28 Αυγούστου 2009 στις 11:38 μ.μ.
Αχ βρε Καμινι, τι καμινι σε περιμενει ναξερες! Με τα τρενακια που μεταφερουν τους τουριστες τα εβαλες; Τι να σου πω.. δεν επιτρεπεται το βρίσιμο..
Posted on 23 Ιουλίου 2011 στις 10:16 μ.μ.
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλώ, τα σχόλιά σας να μην περιέχουν βωμολοχίες, να μην είναι γραμμένα σε greeklish και με κεφαλαία γράμματα και να μην περιέχουν οποιοδήποτε διαφημιστικό περιεχόμενο. Σε διαφορετική περίπτωση δε θα δημοσιεύονται. Για οποιαδήποτε απορία ανατρέξτε στους όρους χρήσης του ιστολογίου.