Η διαφήμιση έχει γίνει επιθετική, ανατρεπτική και επικίνδυνη. Το μάτι αποσπάται από τον δρόμο, ο εγκέφαλος υπερφορτώνεται με εικόνες και μηνύματα, και ο οδηγός – είτε το θέλει είτε όχι – γίνεται θύμα της εμπορικής μανίας. Δε μιλάμε πια για μια απλή ματιά σε μια βιτρίνα∙ μιλάμε για έναν συνεχή βομβαρδισμό που δοκιμάζει τα αντανακλαστικά μας.
Κι αν όλα αυτά δεν έφταναν, στις μέρες μας ο οδηγός έχει κι έναν ακόμα «πειρασμό» δίπλα του: το smartphone. Ένα μήνυμα, μια ειδοποίηση, μια ματιά στα social, κι η προσοχή χάνεται. Συνδυάστε το με πανό που κρέμονται σε στροφές ή φωτεινές επιγραφές που αναβοσβήνουν, και το αποτέλεσμα είναι ένα οδικό σκηνικό που θυμίζει περισσότερο καζίνο ή billboard, παρά έναν ασφαλή δρόμο.
Τί συνέπειες έχει; Αυξημένα τροχαία ατυχήματα, επικίνδυνες αντιδράσεις σε στροφές, αναγκαστικά φρεναρίσματα και ξαφνικές αλλαγές λωρίδας. Οι στατιστικές δε λένε ψέματα - η οπτική υπερφόρτωση και η απόσπαση προσοχής είναι δολοφονικός συνδυασμός. Και φυσικά, κάθε θύμα είναι μια υπενθύμιση ότι η «δημιουργικότητα» των διαφημιστών μπορεί να σκοτώσει.
Και οι υπεύθυνοι; Οι δήμοι, οι επιχειρηματίες, οι φορείς ελέγχου; Συχνά σιωπούν. Αφήνουν τα πανό να κρέμονται, τα flyers να συσσωρεύονται, τις πινακίδες να κυριαρχούν στη θέα. Η «αγορά» τους καλύπτει, η νομοθεσία χαλαρώνει, και οι οδηγοί πληρώνουν με στρες, φθαρμένα νεύρα και μερικές φορές με τη ζωή τους.
Ίσως ήρθε η ώρα να αναρωτηθούμε: αξίζει η διαφήμιση με κάθε τίμημα, όταν το τίμημα αυτό μπορεί να είναι μια ανθρώπινη ζωή; Ή μήπως ήρθε η στιγμή οι οδηγοί να σταματήσουν να είναι απλώς αγγελιοφόροι και να απαιτήσουν ασφαλέστερους δρόμους.
Η οδική ασφάλεια δεν είναι trend. Δεν είναι flash banner. Δεν έχει like. Είναι ζωή. Και όσο οι διαφημίσεις συνεχίζουν την επιθετική τους πορεία πάνω από τον δρόμο μας, κάποιοι θα συνεχίσουν να πληρώνουν με αυτό που δεν επιστρέφεται: τον χρόνο τους, την υγεία τους, ίσως και τη ζωή τους.
Και οι υπεύθυνοι; Οι δήμοι, οι επιχειρηματίες, οι φορείς ελέγχου; Συχνά σιωπούν. Αφήνουν τα πανό να κρέμονται, τα flyers να συσσωρεύονται, τις πινακίδες να κυριαρχούν στη θέα. Η «αγορά» τους καλύπτει, η νομοθεσία χαλαρώνει, και οι οδηγοί πληρώνουν με στρες, φθαρμένα νεύρα και μερικές φορές με τη ζωή τους.
Ίσως ήρθε η ώρα να αναρωτηθούμε: αξίζει η διαφήμιση με κάθε τίμημα, όταν το τίμημα αυτό μπορεί να είναι μια ανθρώπινη ζωή; Ή μήπως ήρθε η στιγμή οι οδηγοί να σταματήσουν να είναι απλώς αγγελιοφόροι και να απαιτήσουν ασφαλέστερους δρόμους.
Η οδική ασφάλεια δεν είναι trend. Δεν είναι flash banner. Δεν έχει like. Είναι ζωή. Και όσο οι διαφημίσεις συνεχίζουν την επιθετική τους πορεία πάνω από τον δρόμο μας, κάποιοι θα συνεχίσουν να πληρώνουν με αυτό που δεν επιστρέφεται: τον χρόνο τους, την υγεία τους, ίσως και τη ζωή τους.









0 comments
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλώ, τα σχόλιά σας να μην περιέχουν βωμολοχίες, να μην είναι γραμμένα σε greeklish και με κεφαλαία γράμματα και να μην περιέχουν οποιοδήποτε διαφημιστικό περιεχόμενο. Σε διαφορετική περίπτωση δε θα δημοσιεύονται. Για οποιαδήποτε απορία ανατρέξτε στους όρους χρήσης του ιστολογίου.