Μια ελληνική καινοτομία, που θα μπορούσε να αλλάξει τα δεδομένα στην κατασκευή ηλεκτρικών / υβριδικών αυτοκινήτων και να χαρίσει στη χώρα μας μια αχτίδα ανάπτυξης που τόσο πολύ χρειάζεται εν μέσω οικονομικής κρίσης, προκαλεί εδώ και λίγους μήνες το ενδιαφέρον των πολυεθνικών εταιριών σχεδιασμού και κατασκευής οχημάτων.
Το φτηνό, αλλά εξαιρετικά ευέλικτο και ποιοτικό σασί που δημιούργησαν ο μηχανολόγος - μηχανικός δρ Δημήτρης Χατζηκακίδης και οι συνεργάτες του δεν αποτελεί απλώς μια νέα τεχνολογία, αλλά και μια νέα πρόταση παραγωγής προϊόντων.
«Η συγκεκριμένη καινοτομία επιτρέπει τον κατακερματισμό του σχεδιασμού και του βιομηχανικού έργου της συναρμολόγησης, με στόχο την επάλληλη ανάπτυξη της πλατφόρμας κατά τόπο και συμμετέχοντες. Σκοπός μας είναι η διατήρηση της πνευματικής βιομηχανικής ιδιοκτησίας σε όλους τους χώρους όπου εφαρμόζεται αυτή η τεχνολογία παγκοσμίως και η συνεργασία με κατά τόπους κατασκευαστές» αναφέρει ο κ. Χατζηκακίδης.
Η ιδέα πάνω στην οποία βασίστηκαν το ελληνικό παραμετρικό σασί (parametric chassis) και το νέο στοιχείο αναρτήσεως γεννήθηκε τη δεκαετία του ’90. «Η δραστηριοποίησή μου στη δυναμική οχημάτων και στον σχεδιασμό από τη δεκαετία του ’80 είχε καταδείξει τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα των παραδοσιακών διατάξεων. Ο στόχος λοιπόν ήταν η δημιουργία ενός πλαισίου ελάχιστου κόστους» λέει ο ίδιος.
Στο νέο πλαίσιο χρησιμοποιείται το ίδιο στοιχείο αναρτήσεως τέσσερις φορές, γεγονός που εξασφαλίζει στο όχημα τα πλεονεκτήματα και τα χαρακτηριστικά ενός πολύ ακριβότερου αυτοκινήτου, ενώ μειώνει κάθετα το κόστος κατασκευής. «Καταλαβαίνει κανείς τα πρωτογενή και δευτερογενή πλεονεκτήματα στην οικονομία κλίματος στην παραγωγή. Επιπλέον, τα στοιχεία αναρτήσεως που χαρακτηρίζονται από μεγάλη συγκέντρωση υποσυστημάτων επιτρέπουν την πολύ αποδοτική μεταφορά τους στην τελική γραμμή συναρμολόγησης, καθώς εκατοντάδες στοιχεία αναρτήσεως μπορούν να μεταφερθούν μέσα σε ένα κοντέινερ. Το πλαίσιο που προκύπτει είναι απολύτως παραμετρικό και μπορεί να καλύψει τις ανάγκες διαφορετικών, συγγενικών οχημάτων».
Ο κ. Χατζηκακίδης και οι συνεργάτες του παρουσίασαν την καινοτομία τους στη Γενεύη, ενώπιον αρκετών οίκων σχεδιασμού και παροχής εξαρτημάτων αυτοκινήτων, ενώ ήδη δύο οίκοι έχουν αξιολογήσει θετικά τη νέα τεχνολογία σε σύγκριση με τις υπόλοιπες σχετικές τεχνολογίες.
Δίνει έμφαση στην καινοτομία, μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τον σχεδιασμό οχημάτων κάθε κατηγορίας, μειώνει τον χρόνο και το κόστος σχεδιασμού - εξέλιξης, κατασκευής - συναρμολόγησης νέων μοντέλων και «κλείνει το μάτι» στις τεχνολογίες του μέλλοντος. Το Στοιχείο Αναρτήσεως και η τεχνολογία του Παραμετρικού Σασί που δημιούργησαν ο μηχανολόγος – μηχανικός, δρ Δημήτρης Χατζηκακίδης, και οι συνεργάτες του αλλάζει τα δεδομένα στην κατασκευή αυτοκινήτων, με κύριο «όπλο» μία (αρχικά) απλή διάταξη ανάρτησης και πλαισίου, που αποτελεί παγκόσμια ευρεσιτεχνία, με δεκάδες καταθέσεις σε διεθνή γραφεία σε όλες τις κύριες αγορές.
«Το σημαντικότερο στοιχείο της εφεύρεσης είναι ο τρόπος κατασκευής του πλαισίου και της ανάρτησης. Η χρήση ενός τυποποιημένου στοιχείου ανάρτησης, που τοποθετείται στις τέσσερις γωνίες του πλαισίου, αλλά και των... δοκαριών, που κόβονται στο επιθυμητό μέγεθος προκειμένου να «χτιστεί» το πάτωμα του οχήματος μειώνουν κάθετα το κόστος. Τα εργοστάσια συνήθως αποφεύγουν τις αλλαγές, τις φοβούνται. Αλλά σε αυτή την περίπτωση δεν υπάρχει ρίσκο, η χρηματική απόσβεση είναι άμεση» λέει ο καθηγητής Κωνσταντίνος Σπέντζας, ιδρυτής του Εργαστηρίου Οχημάτων της Σχολής Μηχανολόγων Μηχανικών του ΕΜΠ, που παρακολουθεί την εξέλιξη της συγκεκριμένης τεχνολογίας εδώ και μία 15ετία.
Η νέα μέθοδος σχεδιασμού, με βάση την τεχνική του Στοιχείου Αναρτήσεως και του Παραμετρικού Πλαισίου, χαρίζει στο όχημα μεγαλύτερη ευστάθεια και του προσδίδει τα χαρακτηριστικά ενός πολύ ακριβότερου αυτοκινήτου. «Η χρήση γωνιακού αποσβεστήρα - αντί ευθύγραμμου, Παλινδρομικού - για την απόζευξη των κραδασμών αποτελεί ακόμα μία σημαντική καινοτομία. Με την περιστροφική εφαρμογή, που ενεργειακά είναι πιο αποδοτική, μπορούμε να επιλέξουμε σήμερα πολύ ακριβές τεχνολογίες με πολύ μικρότερο κόστος. Η νέα διάταξη μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί για τον σχεδιασμό οποιασδήποτε παραδοσιακής ανάρτησης, δίνοντάς μας την ευκαιρία να προσεγγίσουμε με άλλους όρους τη διαδικασία παραγωγής οχημάτων» αναφέρει ο κ. Σπέντζας.
Στην εξοικονόμηση ενέργειας και χρημάτων συμβάλλει και η ανάπτυξη μιας εφαρμογής που «αναθέτει» σε κάθε ίδιο (αλλά και απόλυτα ρυθμιζόμενο) στοιχείο ανάρτησης μια διπλή «αποστολή». Όπως εξηγεί ο κ. Χατζηκακίδης, «κάθε στοιχείο ανάρτησης λειτουργεί ταυτόχρονα ως ελατήριο και αποσβεστήρας. Είναι κάτι που συμβαίνει για πρώτη φορά, καθώς μέχρι τώρα τα δύο στοιχεία συνδέονταν παράλληλα. Αυτό γινόταν διότι οι ιστορικές καταβολές των δύο ξεχωριστών στοιχείων (ελατηρίου, αποσβεστήρα) το επέβαλλαν εδώ και 90 χρόνια. Στο νέο σύστημα ανάρτησης και πλαισίου η συσσώρευση ενέργειας και η απόσβεση γίνονται την ίδια στιγμή, στον ίδιο χώρο, στο ίδιο σημείο».
Η τεχνολογία του Στοιχείου Αναρτήσεως και του Παραμετρικού Πλαισίου έχει υπάρξει, την τελευταία 15ετία, χώρος εφαρμογής πολλών καινοτόμων στρατηγικών για τον κ. Χατζηκακίδη και τους συνεργάτες του. Η συγκεκριμένη τεχνολογία έχει εφαρμογές σε συμβατικά, επαγγελματικά, υβριδικά / ηλεκτρικά οχήματα, έχει όμως και μια πολύ μεγάλη στρατιωτική εφαρμογή, σε οχήματα και άρματα. Επιπλέον, δημιουργεί μια εντελώς καινούργια αγορά αντικειμένων που μέχρι σήμερα ήταν απλά ανταλλακτικά.
«Η ιδέα του Στοιχείου Αναρτήσεως μας επιτρέπει να αλλάξουμε τόσο τη διαδικασία σχεδιασμού σειράς οχημάτων όσο και τη διαδικασία συναρμολόγησης. Όλα αυτά επιβάλλουν και μία εντελώς καινοτόμα διαδικασία Στρατηγικής και Τακτικής αποδόσεως Πνευματικής Ιδιοκτησίας σε όλες τις αγορές παγκοσμίως. Τα τελευταία χρόνια χρειάστηκε επίσης να εφαρμόσουμε καινοτόμες τακτικές στην Έρευνα και Εξέλιξη / Εκβιομηχάνηση (R&D, Industrialization) της πειραματικής τεχνολογίας, με παράλληλα προβιομηχανικά πρωτότυπα συγχρόνως, σε πολλές αγορές. Επίσης δημιουργείται μια εντελώς καινούργια αγορά Στοιχείου Αναρτήσεως. Ο άλλος μεγάλος στόχος μας είναι η ζεύξη με τον τελικό σχεδιασμό (στο επίπεδο του Overall Vehicle Design and Styling) των βασικών τεχνολογικών πλεονεκτημάτων όλων των καινοτομιών μας. Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι η εφαρμογή της Ελεγχόμενης Ασυνέχειας (Controlled Discontinuity)», σημειώνει ο ίδιος.
Η τεχνολογία του Στοιχείου Αναρτήσεως και του Παραμετρικού Σασί εστιάζει στον πρωτογενή σχεδιασμό, που λειτουργεί ως βάση για τη δημιουργία του styling ενός αυτοκινήτου. Σε μια εποχή λοιπόν όπου οι παραδοσιακές design - style εταιρείες «γονατίζουν» λόγω της οικονομικής κρίσης, ένας Έλληνας επιστήμονας παρουσιάζει ένα εντελώς διαφορετικό μοντέλο σχεδιασμού οχημάτων, που φέρνει την καινοτομία στο προσκήνιο και αποτελεί μία νέα πρόταση παραγωγής προϊόντων, σε παγκόσμια κλίμακα.
«Πιστεύω ότι η δημιουργικότητα και η φιλοτιμία που χαρακτηρίζουν ορισμένους χώρους μπορούν να επεκταθούν και στον χώρο της σχεδιαστικής εφαρμογής και, υπό προϋποθέσεις, στο πεδίο της βιομηχανικής εφαρμογής. Η τελική βιομηχανική υλοποίηση μπορεί να είναι αποδοτικότερη σε χώρες με τεχνολογικό βάθος και δυνατότητες συνέργειας, αλλά αυτή η τεχνολογία θα έδινε στην Ελλάδα τη δυνατότητα συμμετοχής σε ένα ανοιχτό πρόγραμμα εξέλιξης και δημιουργίας ειδικών κατηγοριών οχημάτων. Στο εξωτερικό υπάρχουν σχεδιαστές που είναι έτοιμοι να συμμετάσχουν σε αυτόν τον καινοτόμο τρόπο ανάπτυξης και παραγωγής νέων προϊόντων και εκτιμώ ότι πολλοί δημιουργικοί Έλληνες θα μπορούσαν να πράξουν το ίδιο» τονίζει ο κ. Χατζηκακίδης.
Πηγή: dimokratianews.gr - dimokratianews.gr - ClopYPastE.gr - ClopYandPastE.gr - ClopYandPastE.blogspot.com
2 comments
Ελπίζω η καινοτόμα τεχνολογία μας (τού Παραμετρικού Πλαισίου καί τού Στοιχείου Αναρτήσεως), η οποία αναπτύχθηκε από εμάς τό 1998 καί εξελίσεται σέ διάφορες χώρες, νά βοηθήσει στήν βιομηχανική εφαρμογή αυτής τής τεχνικής καί τήν Έρευνα καί Εξέλιξη στήν Ελλάδα. Σάς ευχαριστούμε γιά τό ενδιαφέρον σας.
Posted on 29 Αυγούστου 2013 στις 12:29 μ.μ.
Σάς ευχαριστούμε γιά τήν αναφορά σας στήν καινοτομία μας (τού Παραμετρικού Πλαισίου καί τού Στοιχείου Αναρτήσεως), μέ εφαρμογή στόν σχεδιασμό τών ηλεκτρικών / υβριδικών οχημάτων.
Η τεχνολογία αυτή (πού ξεκινά τό 1998), έχει αρχίζει νά αλλάζει τά δεδομένα στόν χώρο τού βιομηχανικού σχεδιασμού διεθνώς, μετά τήν απόδοση πολλών πατεντών, (από το 2011), στίς κύριες αγορές.
Οι προσπάθειές μας σε Ευρώπη, Αμερική, Χονγκ-Κονγκ, Κίνα, καί Κορέα έχουν αρχίσει, (μέσα στό 2013), νά αποδίδουν καρπούς. Οι επόμενοι στόχοι μας περιλαμβάνουν τίς παρουσιάσεις τριών οχημάτων, πού ήδη κατασκευάζονται καί βασίζονται στήν τεχνολογία μας.
Posted on 28 Οκτωβρίου 2013 στις 11:53 μ.μ.
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλώ, τα σχόλιά σας να μην περιέχουν βωμολοχίες, να μην είναι γραμμένα σε greeklish και με κεφαλαία γράμματα και να μην περιέχουν οποιοδήποτε διαφημιστικό περιεχόμενο. Σε διαφορετική περίπτωση δε θα δημοσιεύονται. Για οποιαδήποτε απορία ανατρέξτε στους όρους χρήσης του ιστολογίου.