Η 26η Νοεμβρίου του 2003 είναι μία από τις σημαντικότερες μέρες στην ιστορία της αεροναυπηγικής, αλλά και γενικότερα του μοντέρνου πολιτισμού μας, που οι μεταφορές παίζουν όλο και πιο σημαντικό ρόλο. Αυτή ήταν η ημέρα που αποσύρθηκε οριστικά το Concorde και έτσι μία εποχή έφτασε στο τέλος της!
Ήταν η εποχή των υπερηχητικών πτήσεων, που μπορούσαμε να πάμε από το Λονδίνο στη Νέα Υόρκη μέσα σε τέσσερις ώρες. Ήταν η πρώτη φορά που κάναμε ένα βήμα πίσω και η εξέλιξη του πολιτισμού μας μπορούμε να πούμε ότι σταμάτησε όσον αφορά στον τομέα των μεταφορών.
Όλο αυτό τον καιρό όμως η NASA και οι μεγάλες βιομηχανίες, όπως η Boeing και η Lockheed Martin, είχαν ξεκινήσει την έρευνα για τα αεροσκάφη του μέλλοντος και τώρα αρχίζουμε να βλέπουμε και εμείς τα πρώτα αποτελέσματα της έρευνας.
Η έρευνα είχε επικεντρωθεί στον τομέα των μεσαίων υπερηχητικών αεροπλάνων (N+2) με χωρητικότητα 35-70 επιβάτες, ταχύτητες 1,6-19 Mach και με ακτίνα δράσης τα 4000 μίλια. Προχθές η NASA δημοσίευσε το σχέδιο που βλέπετε στη φωτογραφία αυτού του post. Κάπως έτσι θα είναι τα αεροπλάνα του μέλλοντος.
Ας δούμε καταρχας ποια είναι τα προβλήματα που έχουν να λύσουν οι μηχανικοί πρώτα:
1. Sonic Boom (κρουστικό κύμα): Τα υπερηχητικά αεροπλάνα όταν ταξιδεύουν με ταχύτητες μεγαλύτερες από αυτές του ήχου αφήνουν πίσω τους ένα κρουστικό κύμα που εμείς οι άνθρωποι το αντιλαμβανόμαστε σαν δυνατούς κρότους. Μπορεί να το έχετε παρατηρήσει όταν περνάει από κοντά σας ένα μαχητικό αεροσκάφος. Το κρουστικό κύμα μπορεί να έχει μεγάλες συνέπειες για την υγεία των πολιτών, αλλά και να προκαλέσει ακόμα και μικροζημιές σε κτίρια όταν τα αεροπλάνα πετάνε σε χαμηλό ύψος. Αυτός είναι ο λόγος που απαγορεύεται σε όλα τα αεροπλάνα, ακόμα και μαχητικά, να πετάνε με υπερηχητικές ταχύτητες σε κοντινή απόσταση από το έδαφος εκτός αν υπάρχει ειδικός λόγος που σχετίζεται με την εθνική ασφάλεια.
2. Ισχύς / Κινητήρας: Ο κινητήρας πρέπει να είναι ιδιαίτερα ισχυρός, ώστε να μπορέσει να σπάσει το «φράγμα» του ήχου. Αυτό όμως έχει σαν αποτέλεσμα να απαιτούνται μεγάλες ποσότητες καυσίμου, που όχι μόνο επιβαρύνουν το περιβάλλον, αλλά και αυξάνουν το βάρος του αεροπλάνου με αποτέλεσμα να γίνεται πιο «δύσκολη» η απογείωση.
3. Κατασκευαστικά προβλήματα: Μία τρίτη κατηγορία προβλημάτων είναι τα προβλήματα που έχουν να κάνουν με τον σκελετό του αεροσκάφους και τα υλικά από τα οποία φτιάχνεται. Λόγω της μεγάλης ταχύτητας που φτάνουν τα υπερηχητικά, πολύ υψηλές θερμοκρασίες αναπτύσσονται στο περίβλημα του αεροσκάφους και αν δεν έχει χρησιμοποιηθεί το κατάλληλο υλικό αυτό μπορεί να προκαλέσει προβλήματα κατά την πτήση. Φανταστείτε ότι το Concorde κατά την διάρκεια της πτήσης «επιμηκυνόταν» κατά 300 χιλιοστά.
Αυτά ήταν τα κύρια προβλήματα που είχαν και έχουν να αντιμετωπίσουν οι αεροναυπηγοί.
Λαμβάνοντας υπόψη όλα τα παραπάνω στοιχεία, μπορείτε να καταλάβετε πόσο δύσκολη είναι η σχεδίαση και η κατασκευή ενός υπερηχητικού αεροσκάφους. Παρόλα αυτά, η ΝASA έχει ετοιμάσει κάποια σχέδια σχετικά με το πώς θα είναι τα αεροπλάνα του μέλλοντος.
Είναι αξιοθαύμαστο ότι ολόκληρη η έρευνα γίνεται με τη χρήση Η/Υ. Με τη χρήση Computational Fluid Dynamics (CFD) προγραμμάτων μπορούν οι μηχανικοί να προσομοιώνουν την ατμόσφαιρα της Γης και να μπορούν δουν τις αντιδράσεις που θα έχει το αεροπλάνο σε κάθε κατάσταση.
Ποιές είναι οι απόψεις σας γύρω από το θέμα το αερομεταφορών; Θα καταφέρουμε επιτέλους σε λίγα χρόνια να ξεκινήσει μία νέα εποχή που θα μπορούμε να ταξιδεύουμε παντού στον κόσμο σε λιγότερο από 5 ώρες;
Πηγή: xblog.gr
0 comments
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλώ, τα σχόλιά σας να μην περιέχουν βωμολοχίες, να μην είναι γραμμένα σε greeklish και με κεφαλαία γράμματα και να μην περιέχουν οποιοδήποτε διαφημιστικό περιεχόμενο. Σε διαφορετική περίπτωση δε θα δημοσιεύονται. Για οποιαδήποτε απορία ανατρέξτε στους όρους χρήσης του ιστολογίου.