Και τότε, με όλη τη μεγαλοπρέπεια της ελληνικής εξυπηρέτησης, ακούς τη μαγική λέξη: «Συγγνώμη.»
Και - αν είσαι τυχερός - συνοδεύεται από μερικές χαρτοπετσέτες για να σκουπιστείς.
Τόσο απλά. Όπως θα σκούπιζες ένα τραπεζάκι, έτσι σ’ αντιμετωπίζουν κι εσένα.
Τόσο απλά. Όπως θα σκούπιζες ένα τραπεζάκι, έτσι σ’ αντιμετωπίζουν κι εσένα.
Η λογική του «έλα μωρέ, ατύχημα είναι»
Ναι, ατύχημα ήταν. Αλλά ο τρόπος που το αντιμετωπίζεις δείχνει αν είσαι επαγγελματίας ή απλώς φέρνεις δίσκους.
Σε μια χώρα που έχει κάνει τη φιλοξενία "brand name", δεν είναι λογικό να θεωρείται υπερβολή να περιμένεις κάτι παραπάνω από ένα συγγνώμη κι ένα πακέτο χαρτοπετσέτες.
Δε ζητάς αποζημίωση για φυσική καταστροφή. Ζητάς σεβασμό.
Ένα «θα καλύψουμε τον καθαρισμό», ένα «επιτρέψτε μας να σας κεράσουμε την μπύρα», μια ένδειξη ευθύνης. Γιατί εκείνη τη στιγμή δεν σε νοιάζει η μαγιονέζα, αλλά το ότι κανείς δεν ένιωσε την ανάγκη να σε σεβαστεί.
Η εξυπηρέτηση made in Greece
Στην Ελλάδα, δυστυχώς, η εξυπηρέτηση του πελάτη συχνά εξαντλείται στο να μην παραπονεθείς.
Αν το κάνεις, είσαι «δύσκολος». Αν σωπάσεις, είσαι «καλός πελάτης».
Και κάπως έτσι, η μαγιονέζα στεγνώνει πάνω σου - κυριολεκτικά και μεταφορικά.
Επίλογος χωρίς σάλτσα
Όταν η επαγγελματική ευθύνη έχει χαθεί, το «συγγνώμη» ακούγεται πιο άδειο κι από το πιατάκι που έπεσε.
Κι αν κάτι πρέπει να καθαριστεί, δεν είναι μόνο το πουκάμισο - είναι ολόκληρη η νοοτροπία.









0 comments
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλώ, τα σχόλιά σας να μην περιέχουν βωμολοχίες, να μην είναι γραμμένα σε greeklish και με κεφαλαία γράμματα και να μην περιέχουν οποιοδήποτε διαφημιστικό περιεχόμενο. Σε διαφορετική περίπτωση δε θα δημοσιεύονται. Για οποιαδήποτε απορία ανατρέξτε στους όρους χρήσης του ιστολογίου.