Συνυπαιτιότητα σε πεζό, θύμα θανατηφόρου ατυχήματος, εφόσον είχε κάνει χρήση οινοπνεύματος πάνω από τα επιτρεπόμενα όρια, έκρινε ο Άρειος Πάγος ανατρέποντας εφετειακή απόφαση που είχε απαλλάξει τον οδηγό του αυτοκινήτου.
Ειδικότερα ο Άρειος Πάγος με την υπ’ αριθμ. 1014/2011 απόφασή του αναίρεσε εφετειακή απόφαση υπέρ του οδηγού του αυτοκινήτου που τραυμάτισε θανάσιμα πεζό.
Σύμφωνα με την απόφαση ,το Δεκέμβριο του 2005 οδηγός αυτοκινήτου με κατεύθυνση προς τον Πύργο Ηλείας, στο 68ο χιλιόμετρο της εθνικής οδού Πατρών – Πύργου (λίγο πριν από τη διασταύρωση με τη Γαστούνη), σταμάτησε στο δεξιό άκρο του δρόμου, άναψε τα αλάρμ, κατέβηκε από το αυτοκίνητο και πέρασε στο αντίθετο ρεύμα, προκειμένου να ζητήσει πληροφορίες για τον προορισμό του (Πύργο) από τους οδηγούς δύο άλλων αυτοκινήτων που ήταν σταθμευμένα στην αντίθετη πλευρά της εθνικής οδού.
Αφού πήρε τις πληροφορίες που ήθελε, τρέχοντας και χωρίς να ελέγξει εάν υπήρχε κινούμενο αυτοκίνητο, προσπάθησε να διασχίσει την εθνική οδό για να επιστρέψει στο αυτοκίνητό του.
Όμως εκείνη την στιγμή ερχόταν ένα ιδιωτικής χρήσης αυτοκίνητο με κατεύθυνση από Πάτρα προς Πύργο. Ο οδηγός του αυτοκινήτου δεν φρενάρισε έγκαιρα, αλλά προσπάθησε ανεπιτυχώς με ελιγμό να αποφύγει τη σύγκρουση με τον πεζό.
Το αυτοκίνητο λόγω του ψιλόβροχου σύρθηκε κατά μήκος της αριστερής πλευράς του σταθμευμένου αυτοκινήτου του πεζού που προσπάθησε να διασχίσει την εθνική οδό, ενώ παράλληλα εκτίναξε τον άτυχο άνδρα σε απόσταση 25 μέτρων, με αποτέλεσμα να βρει τραγικό θάνατο.
Σύμφωνα με την τοξικολογική ανάλυση που έγινε στον άτυχο πεζό, η περιεκτικότητα του αίματος σε αλκοόλ ήταν 1,51 γραμμάρια ανά λίτρο αίματος, δηλαδή πάνω από το επιτρεπόμενο όριο.
Όπως αναφέρεται στη δικαστική απόφαση, ο οδηγός του αυτοκινήτου παρά το ότι αντιλήφθηκε την κίνηση του πεζού (ο δρόμος στο σημείο εκείνο είναι ευθεία σε μεγάλη απόσταση και με καλή ορατότητα) όφειλε να μην ενεργήσει ελιγμό προς τα δεξιά, όπως έκανε, αλλά προς τα αριστερά για να αποφύγει τον πεζό, την στιγμή μάλιστα που δεν κινούνταν άλλα αυτοκίνητα στην εθνική οδό.
Οι δικαστές έκριναν ότι ο θανατωθείς πεζός είναι συνυπαίτιος του τροχαίου ατυχήματος κατά 40%, λόγω της χρήσης αλκοόλ και ο οδηγός του αυτοκινήτου κατά 60%.
Υ.Γ. ClopYPastE
Μήπως αγαπητοί δικαστές είναι λίγο υπερβολικό αυτό που διατείνεστε; Υπάρχει άνθρωπος που να μπορεί να αντιδράσει τόσο ψύχραιμα μέσα σε κλάσματα του δευτερολέπτου, όταν μάλιστα έχει αναπτύξει με το αυτοκίνητο μια κάποια ταχύτητα επειδή κινείται κατά μήκος εθνικής οδού; Θαρρούμε πως υπεισέρχεται ο παράγοντας "τύχη" όσον αφορά σε μια τέτοια αντίδραση. Το σίγουρο κατ' εμάς πάντως είναι ότι σε τέτοια τραγικά αυτοκινητικά δυστυχήματα που οδηγούν στην απώλεια ανθρωπίνων ζωών πότε δεν φταίει μόνο ο ένας. Και ένας παράγοντας που παίζει ρυθμιστικό ρόλο στην έκβαση τέτοιων δυστυχημάτων είναι η ταχύτητα. Άρα μήπως όσον αφορά στην ετυμηγορία σας για τον βαθμό συνυπαιτιότητας θα έπρεπε να είχατε εξετάσει αν ο οδηγός του αυτοκινήτου κινούταν με ταχύτητα μέσα στα επιτρεπτά όρια, ώστε η αντίδραση του είτε αριστερά είτε δεξιά να μην είχε οδηγήσει σ' αυτό το τραγικό αποτέλεσμα; Γιατί κακά τα ψέματα, άλλο 120, άλλο 220...
Μήπως αγαπητοί δικαστές είναι λίγο υπερβολικό αυτό που διατείνεστε; Υπάρχει άνθρωπος που να μπορεί να αντιδράσει τόσο ψύχραιμα μέσα σε κλάσματα του δευτερολέπτου, όταν μάλιστα έχει αναπτύξει με το αυτοκίνητο μια κάποια ταχύτητα επειδή κινείται κατά μήκος εθνικής οδού; Θαρρούμε πως υπεισέρχεται ο παράγοντας "τύχη" όσον αφορά σε μια τέτοια αντίδραση. Το σίγουρο κατ' εμάς πάντως είναι ότι σε τέτοια τραγικά αυτοκινητικά δυστυχήματα που οδηγούν στην απώλεια ανθρωπίνων ζωών πότε δεν φταίει μόνο ο ένας. Και ένας παράγοντας που παίζει ρυθμιστικό ρόλο στην έκβαση τέτοιων δυστυχημάτων είναι η ταχύτητα. Άρα μήπως όσον αφορά στην ετυμηγορία σας για τον βαθμό συνυπαιτιότητας θα έπρεπε να είχατε εξετάσει αν ο οδηγός του αυτοκινήτου κινούταν με ταχύτητα μέσα στα επιτρεπτά όρια, ώστε η αντίδραση του είτε αριστερά είτε δεξιά να μην είχε οδηγήσει σ' αυτό το τραγικό αποτέλεσμα; Γιατί κακά τα ψέματα, άλλο 120, άλλο 220...
Για να μπορεί επίσης ένας οδηγός αυτοκινήτου να έχει περισσότερες πιθανότητες να λειτουργήσει σύμφωνα με τα λεγόμενά σας σε τέτοια περιστατικά θα πρέπει να έχει εκπαιδευτεί! Πόσοι οδηγοί στην Ελλάδα έχουν κάνει μαθήματα ασφαλούς οδήγησης; Τα μαθήματα ασφαλούς οδήγησης θα έπρεπε να είναι υποχρεωτικά και όχι προαιρετικά και να επαφίονται μόνο στους Έλληνες οδηγούς. Γιατί έτσι όπως έχουν τα πράγματα χρειάζεται υπευθυνότητα και ευσυνειδησία που στη χώρα μας το ξέρουμε όλοι ότι εκλείπουν. Πόσοι Έλληνες οδηγοί έχουν συνειδητοποιήσει ότι το αυτοκίνητο δεν είναι μόνο ένα μέσο μεταφοράς αλλά και ΕΝΑ ΟΠΛΟ που σε σκοτώνει και σκοτώνεις! Πόσοι θα πρέπει να σκοτωθούν ακόμη για να συνειδητοποιήσουμε επιτέλους ότι οι Έλληνες οδηγοί πρέπει να είναι άρτια εκπαιδευμένοι, γιατί στην Ελλάδα δεν έχουμε και τους καλύτερους δρόμους και η παιδεία των Ελλήνων οδηγών δεν έχει καλλιεργηθεί; Γιατί ο Έλληνας οδηγός δυστυχώς δεν ξεκινάει με τη λογική να ΜΑΘΕΙ να οδηγεί, αλλά με τη λογική του πώς θα "λαδώσει" για να πάρει το δίπλωμα! Πότε επιτέλους κύριοι δικαστές του Άρειου Πάγου θα διατρανωθεί ότι υποψήφιοι οδηγοί, δάσκαλοι, εξεταστές και λοιποί εμπλεκόμενοι σε "λάδωμα" είναι συνεργοί σε ένα έγκλημα εκ προθέσεως και θα τους επιβάλλονται αυστηρότατες ποινές;
Τόσοι συνάνθρωποί μας έχουν φύγει τόσο άδικα, θα έπρεπε τουλάχιστον να έχουμε την ευσυνειδησία να τιμούμε τη μνήμη τους προσπαθώντας να διορθώσουμε τα "κακώς κείμενα"...
0 comments
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλώ, τα σχόλιά σας να μην περιέχουν βωμολοχίες, να μην είναι γραμμένα σε greeklish και με κεφαλαία γράμματα και να μην περιέχουν οποιοδήποτε διαφημιστικό περιεχόμενο. Σε διαφορετική περίπτωση δε θα δημοσιεύονται. Για οποιαδήποτε απορία ανατρέξτε στους όρους χρήσης του ιστολογίου.