Ανοχύρωτοι απέναντι στο «κακόβουλο» λογισμικό εμφανίζονται οι χρήστες «έξυπνων» κινητών τηλεφώνων, στη Μ.Βρετανία. Kαλά «μεταμφιεσμένες» app-δούρειοι ίπποι προκαλούν υπέρογκες χρεώσεις, χωρίς μάλιστα να προκαλούν υποψίες στους συνδρομητές πριν λάβουν το φουσκωμένο λογαριασμό κινητής τηλεφωνίας. Εντούτοις, ο φορέας προστασίας στη χώρα έχει κάτι να προτείνει.

Η ανακοίνωση έγινε από τον οργανισμό Get Safe On Line που συστάθηκε στη Μ.Βρετανία με τη συμμετοχή του κράτους, της αστυνομίας αλλά και της αγοράς. To εξαιρετικά δημοφιλές Android αποδεικνύεται Νο1 στόχος των επιθέσεων, χωρίς ωστόσο να εμφανίζονται προστατευμένοι χρήστες iPhone και Blackberry.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση, οι λεγόμενες malware app, διαθέσιμες από διάφορες πηγές και όχι απαραίτητα από το Android Market, εμφανίζονται ως δωρεάν εκδόσεις δημοφιλών παιχνιδιών, ως δωρεάν επίπεδα παιχνιδιού ή άλλο φαινομενικά έγκυρο λογισμικό ή, ακόμα χειρότερα, ως λογισμικό προστασίας από ιούς και malware.

Εντούτοις, εάν ο χρήστης ξεγελαστεί και προχωρήσει σε λήψη και εγκατάσταση, κατορθώνουν να στέλνουν μηνύματα σε υπηρεσίες με αυξημένη χρέωση. Ο συνδρομητής δεν αντιλαμβάνεται ότι το τηλέφωνό του έχει μολυνθεί, παρά μόνο όταν λάβει τον λογαριασμό κινητής τηλεφωνίας, επισημαίνει το Get Safe Online. Κι αυτό καθώς, συχνά, η δραστηριότητα εκτελείται στο παρασκήνιο και δεν γίνεται αντιληπτή ακόμα κι αν ο χρήστης χρησιμοποιεί το τηλέφωνό του την ίδια στιγμή που γίνεται η αποστολή του μηνύματος σε υπηρεσία με αυξημένη χρέωση (δεν «δεσμεύουν» τη γραμμή). Εκτός από την αποστολή μηνυμάτων σε υπηρεσίες με αυξημένη χρέωση, αυτές οι app μπορούν να κάνουν μη εξουσιοδοτημένη πρόσβαση στο Ίντερνετ από το τηλέφωνο και να κατεβάσουν λογισμικό.

Η προειδοποίηση αποκτά ιδιαίτερη σημασία δεδομένου ότι έρευνα του ίδιου οργανισμού στη Μ.Βρετανία δείχνει ότι το 17% των χρηστών smartphone με Android διεκπεραιώνουν οικονομικές συναλλαγές από το κινητό τους τηλέφωνο (πρόσβαση σε τραπεζικές υπηρεσίες).

Πώς θα προστατευτείτε 

Η βρετανική ομάδα συνιστά στους χρήστες να εγκαθιστούν λογισμικό προστασίας από γνωστούς κατασκευαστές, όπως η Trend Micro, η Symantec, η AVG και άλλους. Εκτός από το αυτονόητο όμως, προτείνουν στους χρήστες:

- Πριν κατεβάσετε μια app, αναζητήστε στο διαδίκτυο πληροφόρηση με λέξεις-κλειδιά το όνομα της και αυτό του εμφανιζόμενου ως developer της εφαρμογής.
- Διαβάστε τα σχόλια χρηστών για την app και παρατηρήστε τη βαθμολογία της (rating).
- Αναγνωρίστε τα συμπτώματα, τυχόν ασυνήθιστη λειτουργία του τηλεφώνου σας. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι, εάν παρατηρήσετε ότι εξαντλείται ταχύτερα η μπαταρία, αυτό μπορεί να σημαίνει ότι υπάρχει ασυνήθιστη δραστηριότητα στο παρασκήνιο (η οποία καταναλώνει ενέργεια).
- Ελέγχετε συχνά το λογαριασμό σας online, πιο συχνά από μια φορά το μήνα, ώστε να διαπιστώσετε έγκαιρα μη δικαιολογημένες χρεώσεις.

Εάν πράγματι, δείτε ανεξήγητη χρέωση επικοινωνήστε αφενός με την εταιρεία κινητής τηλεφωνίας, αφετέρου με την αρμόδια Αρχή.

Τί γίνεται στην Ελλάδα 

Οι συστάσεις αυτές αφορούν σε όλους τους χρήστες smartphone. Στην Ελλάδα, αρμόδια Αρχή είναι η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων.

- Κάντε καταγγελία στην Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων

Μάλιστα, πριν από έναν χρόνο η ανεξάρτητη Αρχή τροποποίησε τον σχετικό κανονισμό και όρισε μεταξύ άλλων ότι:

- Τα δίκτυα επικοινωνιών είναι υποχρεωμένα να ικανοποιήσουν το αίτημα των πελατών τους να θέσουν φραγή στην πρόσβασή τους σε όλες τις υπηρεσίες πολυμεσικής πληροφόρησης γενικά ή σε συγκεκριμένες αριθμοδοτικές σειρές.

- Φραγή όμως τίθεται και στις χρεώσεις: το μηνιαίο κόστος μιας συγκεκριμένης υπηρεσίας με συνδρομή για έναν καταναλωτή δεν μπορεί να ξεπερνάει τα 20 ευρώ. Όταν με την εγγραφή του καταναλωτή σε νέα υπηρεσία πολυμεσικής πληροφόρησης η συνολική μηνιαία αξία των συνδρομών του στον πάροχο των υπηρεσιών αυτών πρόκειται να υπερβεί τα 20 ευρώ, θα λαμβάνει ατελώς ενημερωτικό μήνυμα και θα ζητείται η ρητή συγκατάθεσή του.

- Φρένο στις υπέρογκες χρεώσεις

Πηγή: tech.in.gr

Share/Save/Bookmark

0 comments

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλώ, τα σχόλιά σας να μην περιέχουν βωμολοχίες, να μην είναι γραμμένα σε greeklish και με κεφαλαία γράμματα και να μην περιέχουν οποιοδήποτε διαφημιστικό περιεχόμενο. Σε διαφορετική περίπτωση δε θα δημοσιεύονται. Για οποιαδήποτε απορία ανατρέξτε στους όρους χρήσης του ιστολογίου.

Translate

Donate

Donate
Buy Me A Coffee

Ακολουθήστε μας

Σας ενδιαφέρουν...

ΑΤΗ.ΕΝΑ Card Market Pass ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ govgr Online Supermarket 1 Online Supermarket 2 Αναζήτηση Ασφαλειών Αναζήτηση Εργασίας 1 Αναζήτηση Εργασίας 2 Αναζήτηση Εργασίας 3 Αναζήτηση Ξενοδοχείων 1 Αναζήτηση Ξενοδοχείων 2 Αναζήτηση Πτήσεων 1 Αναζήτηση Πτήσεων 2 Αναζήτηση Πτήσεων 3 Αναζήτηση Πτήσεων 4 Αποστολή Λουλουδιών Αποτελέσματα Κληρώσεων ΟΠΑΠ Αποτελέσματα Πάμε Στοίχημα ΟΠΑΠ Δήλωση Υγείας Ακτοπλοΐας Δρομολόγια Πλοίων 1 Δρομολόγια Πλοίων 2 Δρομολόγια Πλοίων 3 Δρομολόγια Πλοίων (ΟΛΠ) Δρομολόγια ΤΡΑΙΝΟΣΕ Ελ. Βενιζέλος: Αφίξεις - Αναχωρήσεις Εφαρμογή Ηλεκτρονικών Ραντεβού ΟΠΑΝΔΑ Εφημερεύοντα Νοσοκομεία Εφημερεύοντα Φαρμακεία 1 Εφημερεύοντα Φαρμακεία 2 Εφημερεύοντες Ιατροί Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες ΕΦΚΑ Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών Κορονοϊός - Χάρτης ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΚΤΕΛ Αττικής Κυκλοφοριακός Χάρτης 1 Κυκλοφοριακός Χάρτης 2 Λαϊκές Αγορές Παραγγελία Φαγητού 1 Παραγγελία Φαγητού 2 Παραγγελία Φαγητού 3 Παρακολούθηση Πλοίων Παρατηρητήριο Τιμών Καυσίμων Πληροφορίες Οχημάτων (Open Car) Προγραμματισμός ραντεβού εμβολιασμού κατά της COVID-19 ΟΑΣΑ Αναζήτηση Δρομολογίων Ταχυδρομικοί Κώδικες Τιμές Καυσίμων 1 Τιμές Καυσίμων 2 Υγειονομικός Χάρτης Φορολοταρία Χρυσός Οδηγός

Ιστορικό αναρτήσεων

Αναγνώστες

Twitter Followers

Linkedin Profile

Facebook Fans

Κλικ εδώ να δείτε τα Banner Φίλων

trelokouneli ads
Στείλτε μας το Banner σας με e-mail και θα το αναρτήσουμε στα
Banner Φίλων (ακριβώς από πάνω).
Απαραίτητη προϋπόθεση να βάλετε κι εσείς ένα απ’ τα δύο Banner μας στο site σας.
Οι εικόνες θα μετατρέπονται σε 125x125 pixel λόγω χώρου.
Όλα τα Banner ανοίγουν σε νέο παράθυρο.
Banner 125x125
ClopYPastE
Banner 300x140
ClopYPastE

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Αναγνώσεις σελίδων

Συνολικές Αναρτήσεις

Συνολικά Σχόλια