Περισσότερα από 2,5 εκατομμύρια Ι.Χ. αυτοκίνητα και φορτηγά μέχρι 3,5 τόνους δεν έχουν περάσει από τεχνικό έλεγχο την τελευταία τριετία, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την οδική ασφάλεια.
Σύμφωνα με το Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας του ΤΕΕ, τα στοιχεία αυτά πιστοποιούν ότι έχει παραμεληθεί η προληπτική συντήρηση των συγκεκριμένων οχημάτων (από την κατάστασή τους εξαρτάται σε σημαντικό βαθμό ο περιορισμός των τροχαίων ατυχημάτων), ενώ είναι πιθανό πολλά από αυτά να μη διαθέτουν ούτε κάρτα ελέγχου καυσαερίων, με συνέπεια να επιβαρύνουν με ρύπους την ατμόσφαιρα, ιδίως των μεγάλων αστικών κέντρων. Κατά το Παρατηρητήριο, ο συστηματικός έλεγχος σε ό,τι αφορά την ύπαρξη κάρτας τεχνικού ελέγχου ΚΤΕΟ των οχημάτων πρέπει να αποτελέσει κύρια προτεραιότητα για την Τροχαία, ενώ επισημαίνεται πως ήδη έπρεπε να έχει αρχίσει ο τεχνικός έλεγχος των βαρέων οχημάτων, δηλαδή των μεγάλων φορτηγών, όπως και των μοτοσικλετών άνω των 50 κ.εκ. Το Παρατηρητήριο υπογραμμίζει πως τα βαριά οχήματα, όταν εμπλέκονται σε συγκρούσεις, διακρίνονται για την ιδιαίτερη σφοδρότητα και τις οδυνηρές επιπτώσεις που προκαλούν, ενώ όσον αφορά τις μοτοσικλέτες άνω των 50 κ.εκ -κυκλοφορούν περίπου 1,1 εκατομμύρια σε όλη την Ελλάδα- θεωρούνται ότι αποτελούν κρίσιμη παράμετρο των τροχαίων ατυχημάτων.
Επιπλέον, υπογραμμίζεται πως η καθυστέρηση για περισσότερα από 8 χρόνια υλοποίησης των όσων προβλέπει ο Ν. 2963/2001 για τη διαπίστευση των δημόσιων ΚΤΕΟ δεν συμβάλλει στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων. Όπως υπογραμμίζει το Παρατηρητήριο, η βελτίωση της λειτουργίας των δημόσιων ΚΤΕΟ, σε συνδυασμό με τη διαπίστευσή τους, είναι βέβαιο πως θα συμβάλει προς όφελος της οδικής ασφάλειας.
Από την εφημερίδα "City Press" - Αρ. φύλλου 1576 - Σελ. 2
Πηγή: ClopYPastE.gr - ClopYandPastE.blogspot.com
0 comments
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλώ, τα σχόλιά σας να μην περιέχουν βωμολοχίες, να μην είναι γραμμένα σε greeklish και με κεφαλαία γράμματα και να μην περιέχουν οποιοδήποτε διαφημιστικό περιεχόμενο. Σε διαφορετική περίπτωση δε θα δημοσιεύονται. Για οποιαδήποτε απορία ανατρέξτε στους όρους χρήσης του ιστολογίου.