- Είναι ο ασφαλέστερος, δεδομένου ότι αντιστοιχούν 1.300 νεκροί στην οδική κίνηση, έναντι μόνο ενός στη σιδηροδρομική.
- Είναι ο οικολογικότερος, λαμβανομένου υπ’ όψη ότι τα ηλεκτρικά τραίνα δεν δημιουργούν κανένα ρύπο, τα ντιζελοκίνητα μόνον το 7% των ρύπων των αυτοκινήτων και ότι το λεωφορείο εκπέμπει 3.300% περισσότερες τοξικές ουσίες απ’ ό,τι το τραίνο.
- Παρέχει το μεγαλύτερο μεταφορικό έργο, διότι π.χ. η μεταφορά 1.500 τόνων φορτίου απαιτεί περίπου 40 μεγάλα φορτηγά αυτοκίνητα και 80 άτομα προσωπικό, ενώ με το τραίνο αρκεί μόνον ένας συρμός 1.500 τόνων εξυπηρετούμενος από δύο μόνον άτομα. Με το ίδιο δε περίπου προσωπικό κινούνται σήμερα και συρμοί των 10.000 τόνων.
Επίσης, τονίζουμε ότι π.χ. οι προαστιακοί συρμοί μετακινούν καθημερινώς στο Παρίσι 1.000.000 άτομα για τα οποία θα απαιτούντο 12.000 λεωφορεία, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για μια πόλη.
- Είναι ο ταχύτερος σε σχέση με τα υπόλοιπα επίγεια μέσα, δεδομένου ότι τα σύγχρονα τραίνα καλύπτουν αποστάσεις όσο Αθήνα – Θεσσαλονίκη (από κέντρο σε κέντρο πόλης), σε συνολικό χρόνο λιγότερο των δυο ωρών.
- Είναι ο πλέον ολιγαρκής ως προς τον καταλαμβανόμενο χώρο γης, δεδομένου ότι απαιτεί μόνον το 7,6% της επιφάνειας που απαιτεί ένας αυτοκινητόδρομος.
Και ως ιδεαλιστές-ρεαλιστές, ας μην ξεχνάμε ότι:
Με το τραίνο ταξιδεύεις, δεν μεταφέρεσαι…
Γιατί το τραίνο είναι αισθαντικό και η διέλευσή του συνιστά ένα γεγονός. Κάθε σιδηροδρομικός σταθμός είναι σημείο αναφοράς μιας πόλης. Ο σιδηρόδρομος εμπνέει δημιουργούς, το ρυθμικό μουρμουρητό των τροχών συνοδεύει τραγούδια ψυχής και το σφύριγμα του περαστικού τραίνου παραπέμπει σε μιαν ονειρική ουτοπία…
Πηγή: sfs.gr
0 comments
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλώ, τα σχόλιά σας να μην περιέχουν βωμολοχίες, να μην είναι γραμμένα σε greeklish και με κεφαλαία γράμματα και να μην περιέχουν οποιοδήποτε διαφημιστικό περιεχόμενο. Σε διαφορετική περίπτωση δε θα δημοσιεύονται. Για οποιαδήποτε απορία ανατρέξτε στους όρους χρήσης του ιστολογίου.