Το θέμα μας σήμερα είναι «κονσόλες που απέτυχαν παταγωδώς!» Ίσως δείτε κάποιες παιχνιδομηχανές που δεν έχετε ξαναδεί ποτέ στη ζωή σας και λογικό είναι, αφού είτε κυκλοφορήσαν λίγα κομμάτια είτε δεν ήρθαν ποτέ στην Ευρώπη.
Virtual Boy (1995)
Ένας απόγονος της πιο διάσημης κονσόλας της Nintendo για εκείνη την εποχή, το Gameboy. Η συγκεκριμένη παιχνιδομηχανή επέτρεπε να παίζετε παιχνίδια χρησιμοποιώντας 3D απεικονίσεις βασισμένες σε μονοχρωματικό χαρακτήρα. Η συσκευασία περιείχε επίσης ένα Stand για να στηρίζεται η κονσόλα, ένα χειριστήριο και ένα παιχνίδι, το Mario Tennis.
Δεν έζησε για πολύ όμως, γιατί πρώτον αυτή η απεικόνιση 3D βάσει μονοχρωματικού συστήματος έκανε τους Gamers να… μην νιώθουν τόσο καλά όταν παίζουν παιχνίδια και δεύτερον οι τίτλοι που είχαν βγει για το Virtual boy ήταν… λίγο κακοί έως παρά πολύ κακοί… Ρίξτε μια ματιά πως ήταν τα παιχνίδια του Virtual bοy:
Atari Jaguar (1993)
Τον καιρό που οι εταιρείες παιχνιδιών ασχολιόντουσαν με παιχνιδομηχανές των 16bit, η Atari έκανε ένα άλμα στα 64bit με το Jaguar. Ο σχεδιασμός του ήταν ωραίος, μαύρος και τα χειριστήρια είχαν πολλά κουμπιά σε σχέση με τα χειριστήρια των άλλων κονσόλων εκείνης της εποχής. Τέλος, είχαν βγει πολύ καλοί τίτλοι για το Jaguar, όπως τα Rayman, Doom και Alien vs. Predator.
Δεν έζησε όμως για πολύ… Η Atari δεν το προώθησε σωστά ή βαρέθηκε να το προωθήσει. Επιπλέον τα χειριστήρια δεν ήταν και πολύ άνετα κάνοντας τα χεριά σας να παθαίνουν αγκυλώσεις και τα περισσότερα κουμπιά ήταν άχρηστα στο μεγαλύτερο ποσοστό των παιχνιδιών. Τέλος τα περισσότερα παιχνίδια του Jaguar ήταν για… τα σκουπίδια, όπως για παράδειγμα το 3d Brawler fight for life...
Sega 32x (1994)
Αυτό εδώ έτυχε να το δω εγώ από κοντά! Η Sega αντί να βγάλει μια νέα κονσόλα έβγαλε ένα περιφερειακό το οποίο ήταν αναβάθμιση για το Mega drive / Genesis. «Κούμπωνε» πάνω στην κονσόλα και αυτομάτως την έκανε 32 bit, δίνοντας άλλο αέρα στα παιχνίδια στα πλαίσια μιας λογικής τιμής! Τότε αν θυμάμαι καλά έκανε περίπου 50.000-60.000 δραχμές, δηλαδή περίπου 150-200 Euro.
…και αυτό δεν έζησε για πολύ. Είχε παρά πολλά προβλήματα. Αν και έδινε νέο αέρα στα παιχνίδια,έστω και μικρό, ο ήχος συνέχιζε να ήταν ο ίδιος. Επιπλέον οι προγραμματιστές / εταιρείες παιχνιδιών δεν έβγαζαν τίτλους για το 32X, αλλά για την κανονική κονσόλα. Αργά ή γρήγορα η Sega σταμάτησε να παράγει τέτοια κομμάτια.
Apple Pippin (1996)
Ναι, καλά διαβάσατε η Apple είχε βγάλει κονσόλα που δεν είχε στην αρχή το γράμμα i(iphone, ipad , ipod, imac, iτρεχαγυρευε).
Πριν η Apple κυριεύσει τον κόσμο με τα Mac και όλα τα i που ανέφερα πιο πάνω είχε την ιδέα να βγάλει μια κονσόλα. Η Apple έκανε μια συνεργασία λοιπόν με την Bandai και έφτιαξαν μια παιχνιδομηχανή, η οποία ήταν αρκετά επαναστατική για την εποχή της, αφού μπορούσε να διαβάσει CD-Rom και να συνδεθεί στο Internet.
Δεν έζησε όμως… Γιατί; Γιατί ήταν πανάκριβο (κλασσικά) και είχαν βγει μονό 18 παιχνίδια, τα οποία τα 3 ήταν μέσα στο εργοστασιακό πακέτο της κονσόλας. Κανείς δεν έδινε ενδιαφέρον στη συγκεκριμένη κονσόλα και σιγά σιγά εξαφανίστηκε από το εμπόριο…
Intellivision (1980)
Μια προσπάθεια της Mattel να αποδείξει ότι η Atari δεν ήταν η μόνη βιομηχανία παιχνιδιών. Έτσι λοιπόν έβγαλε τη δικιά της κονσόλα. Η Mattel είχε πολλές ωραίες ιδέες για την παιχνιδομηχανή της συμπεριλαμβανομένης και της δυνατότητας σύνδεσής της με πληκτρολόγιο (μιλάμε τώρα για δεκαετία '80!!!). Τα παιχνίδια ήταν πολύ καλά επίσης, όπως τα Fun Night Stalker και Asterisms.
Μια από τα ίδια, δεν έζησε για πολύ όμως… Αν και όταν είχε πρωτοβγεί έκανε τρελές πωλήσεις, η κονσόλα είχε μια αχίλλειος φτέρνα. Τα κουμπιά ήταν προβληματικά… πολύ προβληματικά και εκτός από αυτό, λόγω του σχεδιασμού τους ήταν μεγάλη η δυσκολία στα παιχνίδια. Το 1983 σταμάτησε η παραγωγή του…
R-Zone (1995)
Η Tiger Electronics προσπάθησε να κλέψει λίγο δόξα από την Nintendo φτιάχνοντας τη δική της Portable κονσόλα. Οι Κασέτες έμπαιναν από μπροστά και ο παίχτης έπαιζε βλέποντας μια 3d οθόνη, όπως και στο Virtual boy, χωρίς όμως να χρειάζεται γυαλιά.
Δεν κράτησε… Είχε πολλούς περιορισμούς αν και σε αυτή την κονσόλα είχαν «πέσει στο τραπέζι» πρωτοποριακές ιδέες. Τα παιχνίδια δεν είχαν την επιλογή αποθήκευση ( !!! ) και οι ήχοι δεν μπορούσαν να … κλείσουν… Σιγά σιγά και αυτό έφυγε από το εμπόριο…
Gizmodo (2005)
Αυτό εδώ είναι πιο πρόσφατο. H Tiger Telemetric προσπάθησε να μπει δυναμικά στην αγορά των κονσόλων το 2005 με το Gizmodo. Ήταν μια φορητή συσκευή που ερχόταν με πολλά παιχνίδια που κάνανε «Mπάμ», όπως το Rayman και το SSX. Επίσης, είχε ενσωματωμένο GPS, κάτι που δεν υπάρχει ούτε καν σήμερα σε κονσόλα.
Αυτό γιατί δεν λειτούργησε; Πολλά «πράγματα» συνέβησαν και δεν έζησε για πολύ αυτή η κονσόλα. Η καμπανιά διαφήμισης αυτού του προϊόντος ήταν τόσο λίγη και τόσο αθλία σε σημείο που έδειχνε την ανωτερότητα άλλων κονσόλων! Επίσης τα μισά παιχνίδια από ό,τι είχαν υπολογίσει βγήκαν στο εμπόριο και τέλος ένας από τους δημιουργούς αυτής της κονσόλας αργότερα συνελήφθει ως ύποπτος στη συμμετοχή διάφορων εγκλημάτων.
CD-I (1991)
Η Philips τη δεκαετία του '90 πήρε το ρίσκο να μπει στη βιομηχανία των παιχνιδιών λανσάροντας τη δικιά της Multimedia κονσόλα. To CD-I βγήκε με αρκετά παιχνίδια, τα οποία ήταν «οικογενειακά». Επίσης, ήταν η πρώτη κονσόλα που υποστήριζε την αναπαραγωγή διαφόρων μορφών βίντεο.
Αναπαύεται εν ειρήνη τώρα… Τα χειριστήρια έκαναν τα δάχτυλά σου να πονάνε, η αναπαραγωγή βίντεο είχε προβλήματα, τα παιχνίδια δεν ήταν και τόσο καλά και τέλος η τιμή του για την εποχή του ήταν απλησίαστη, αφού ήταν περίπου 700$ (ΕΛΕΟΣ!).
Super Grafx (1989)
Τελευταία κονσόλα ήταν το Super Grafx, ο απόγονος του TurboGrafx-16. Είχε τη διπλάσια δύναμη από το Turbo, είχε αληθινό 16bit ήχο και γραφικά. Επίσης, ήταν συμβατό με κάποια παιχνίδια του υπολογιστή που ήταν σε μορφή CD.
Πέθανε… γιατί βγήκαν μόνο 7 παιχνίδια για αυτήν την κονσόλα, τα οποία στοίχιζαν πάνω από 100$ το καθένα. Ελπίζω να καταλάβατε γιατί πέθανε…
Δρ.Φίλιππος για το ClopYPastE blog
Πηγή: ClopYPastE.gr - ClopYandPastE.blogspot.com - gadget-akia.blogspot.com
0 comments
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλώ, τα σχόλιά σας να μην περιέχουν βωμολοχίες, να μην είναι γραμμένα σε greeklish και με κεφαλαία γράμματα και να μην περιέχουν οποιοδήποτε διαφημιστικό περιεχόμενο. Σε διαφορετική περίπτωση δε θα δημοσιεύονται. Για οποιαδήποτε απορία ανατρέξτε στους όρους χρήσης του ιστολογίου.