Οι ικανότητες του chatbot, που τροφοδοτείται μαζικά από δεδομένα του Ίντερνετ και είναι σε θέση να συντάξει κείμενα απαντώντας σε απλές ερωτήσεις, προκαλούν από την εμφάνισή του στο τέλος του περασμένου χρόνου (Νοέμβριος 2022) τον θαυμασμό, αλλά επίσης και ανησυχίες των χρηστών. Σε ορισμένες περιπτώσεις τα αποτελέσματά του ήταν τόσο πειστικά που εκπαιδευτικοί πολλών Πανεπιστημίων ανησυχούν για τον κίνδυνο γενικευμένων αντιγραφών και για το τέλος των παραδοσιακών μεθόδων διδασκαλίας στην τάξη.
Ο Τζόναθαν Τσόι, καθηγητής στη Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου της Μινεσότα, υπέβαλε το ChatGPT στο ίδιο τεστ που περνούν οι φοιτητές για την απόκτηση πτυχίου, δηλαδή 95 ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής και 12 θέματα σύνθεσης σε τέσσερις θεματικές ενότητες.
Ο Τζόναθαν Τσόι, καθηγητής στη Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου της Μινεσότα, υπέβαλε το ChatGPT στο ίδιο τεστ που περνούν οι φοιτητές για την απόκτηση πτυχίου, δηλαδή 95 ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής και 12 θέματα σύνθεσης σε τέσσερις θεματικές ενότητες.
Σε πανεπιστημιακή δημοσίευση, ο Τζόναθαν Τσόι και οι υπόλοιποι υπογράφοντες δηλώνουν ότι το chatbot πήρε συνολικό βαθμό C+. Αν και ο βαθμός αυτός αρκεί για να περάσει το τεστ των πτυχιακών εξετάσεων, η επίδοσή του ήταν πολύ κοντά στον τελευταίο της τάξης, τονίζουν οι πανεπιστημιακοί. «Κατά τη σύνταξη των απαντήσεων των θεμάτων, το ChatGPT έδειξε ότι κατέχει τους βασικούς νομικούς κανόνες και ότι η οργάνωση και κατάρτισή του είναι στέρεες», γράφουν οι συντάκτες της δημοσίευσης.
Ωστόσο, το chatbot «δυσκολεύτηκε να εντοπίσει τα προβλήματα, όταν του ετέθησαν ανοικτές ερωτήσεις, βασικό στοιχείο στις εξετάσεις στις Νομικές Σχολές», γράφουν, και δεν έδειξε ικανότητα «βαθιάς συλλογιστικής και ανάλυσης».
Οι αρχές της Νέας Υόρκης απαγόρευσαν τη χρησιμοποίηση του ChatGPT στα σχολεία, αλλά ο Τζόναθαν Τσόι θεωρεί ότι το chatbot μπορεί να αποτελέσει πολύτιμο βοήθημα στην εκπαίδευση.
«Στο σύνολο, το ChatGPT δεν ήταν πολύ καλός φοιτητής του Δικαίου ενεργώντας μόνο του», έγραψε στο Twitter.
«Αλλά πιστεύουμε ότι συνεργαζόμενα με ανθρώπους, γλωσσικά μοντέλα (Large Language Models - LLM), όπως το ChatGPT μπορούν να είναι χρήσιμα στους φοιτητές του Δικαίου που δίνουν εξετάσεις και σε ασκούμενους δικηγόρους», γράφει.
Για να καθησυχάσει τους φόβους περί αντιγραφής, ο Τζόναθαν Τσόι δήλωσε ότι δύο διορθωτές στους τρεις αναγνώρισαν το διαγώνισμα που έγραψε το chatbot.
«Είχαν διαίσθηση και η διαίσθησή τους ήταν η σωστή, διότι το ChatGPT έχει τέλεια γραμματική και έχει έναν κάπως επαναληπτικό χαρακτήρα».
Ωστόσο, το chatbot «δυσκολεύτηκε να εντοπίσει τα προβλήματα, όταν του ετέθησαν ανοικτές ερωτήσεις, βασικό στοιχείο στις εξετάσεις στις Νομικές Σχολές», γράφουν, και δεν έδειξε ικανότητα «βαθιάς συλλογιστικής και ανάλυσης».
Οι αρχές της Νέας Υόρκης απαγόρευσαν τη χρησιμοποίηση του ChatGPT στα σχολεία, αλλά ο Τζόναθαν Τσόι θεωρεί ότι το chatbot μπορεί να αποτελέσει πολύτιμο βοήθημα στην εκπαίδευση.
«Στο σύνολο, το ChatGPT δεν ήταν πολύ καλός φοιτητής του Δικαίου ενεργώντας μόνο του», έγραψε στο Twitter.
«Αλλά πιστεύουμε ότι συνεργαζόμενα με ανθρώπους, γλωσσικά μοντέλα (Large Language Models - LLM), όπως το ChatGPT μπορούν να είναι χρήσιμα στους φοιτητές του Δικαίου που δίνουν εξετάσεις και σε ασκούμενους δικηγόρους», γράφει.
Για να καθησυχάσει τους φόβους περί αντιγραφής, ο Τζόναθαν Τσόι δήλωσε ότι δύο διορθωτές στους τρεις αναγνώρισαν το διαγώνισμα που έγραψε το chatbot.
«Είχαν διαίσθηση και η διαίσθησή τους ήταν η σωστή, διότι το ChatGPT έχει τέλεια γραμματική και έχει έναν κάπως επαναληπτικό χαρακτήρα».
0 comments
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλώ, τα σχόλιά σας να μην περιέχουν βωμολοχίες, να μην είναι γραμμένα σε greeklish και με κεφαλαία γράμματα και να μην περιέχουν οποιοδήποτε διαφημιστικό περιεχόμενο. Σε διαφορετική περίπτωση δε θα δημοσιεύονται. Για οποιαδήποτε απορία ανατρέξτε στους όρους χρήσης του ιστολογίου.