Πιο εύκολα διαλέγουμε ανάμεσα σε πέντε ή σε δεκαπέντε πράγματα; Όσο αυξάνει η ποικιλία των επιλογών μας, τόσο γινόμαστε πιο αδιάφοροι, λένε οι επιστημονικές έρευνες. Άρα, όταν κάποιος θέλει να μας αποκαρδιώσει και να μας κάνει να μην θέλουμε τίποτα, δεν έχει παρά να ξεδιπλώσει μπροστά μας ένα τεράστιο εύρος επιλογών. Έτσι τουλάχιστον έδειξαν μελέτες σχετικές με την ψυχολογία των καταναλωτών.
Οι ερευνητές Ψυχολογίας και προώθησης προϊόντων μελετούν εδώ και χρόνια τη συμπεριφορά του καταναλωτικού κοινού κάνοντας διάφορα πειράματα. Όπως διαπίστωσαν, το αίσθημα της ικανοποίησης που παίρνουμε από τις επιλογές μας είναι ένα θέμα πολύ πιο περίπλοκο από όσο είχαν φανταστεί. Σε μια από τις έρευνές τους τοποθέτησαν σε κατάστημα με εκλεκτά τρόφιμα έναν πίνακα με 24 διαφορετικές ποικιλίες μαρμελάδας αφήνοντας το κοινό να τις δοκιμάσει. Την επόμενη μέρα τον αντικατέστησαν με έναν άλλον κατάλογο, στον οποίο αναγράφονταν μόνο έξι γεύσεις μαρμελάδας, πάλι με ελεύθερη δοκιμή. Όπως αποδείχτηκε, όσοι πελάτες είδαν τις 24 επιλογές βρέθηκαν σε σύγχυση, ενώ περισσότερο ψώνισαν εκείνοι που είχαν μπροστά τους τις λιγότερες επιλογές.
Αυτό το φαινόμενο ονομάζεται παράλυση επιλογής (choice paralysis) και σημαίνει πως, όταν μας παρουσιάζονται πολλές επιλογές, είναι πολύ πιθανό τελικά να γυρίσουμε την πλάτη και να μην διαλέξουμε τίποτα!
Πηγή: bimag.gr - ClopYPastE.gr - ClopYandPastE.gr - ClopYandPastE.blogspot.com
0 comments
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλώ, τα σχόλιά σας να μην περιέχουν βωμολοχίες, να μην είναι γραμμένα σε greeklish και με κεφαλαία γράμματα και να μην περιέχουν οποιοδήποτε διαφημιστικό περιεχόμενο. Σε διαφορετική περίπτωση δε θα δημοσιεύονται. Για οποιαδήποτε απορία ανατρέξτε στους όρους χρήσης του ιστολογίου.