Το όνομά του, SHERP, επωνυμία με έμπνευση μάλλον από τους σέρπας, τους οδηγούς των Ιμαλαΐων, που και αυτοί πάνε παντού. Πρόκειται για ένα θηριώδες φορτηγό / ATV (All Terrain Vehicle) ρωσικής προέλευσης, με τεράστιους τροχούς, το οποίο έχει χαρακτηριστεί από το Top Gear «εξαιρετικό», αλλά και «το καλύτερο φορτηγό στον κόσμο» από το Truck Yeah.
Το ρωσικό SHERP ATV μπορεί κυριολεκτικά να πάει παντού. Από τις στέπες που όταν λιώνουν τα χιόνια μετατρέπονται σε βάλτους ή λίμνες, μέχρι και σε κανονικές λίμνες, μιας και είναι αμφίβιο. Όπου δεν μπορεί να πάει πας μόνο από αέρος.
Σχεδιαστής του είναι ο μηχανικός Αλεξέι Γκαραγκασιάν (Alexei Garagashyan), και είναι ένα όχημα το οποίο μπορεί να κινηθεί σε ανώμαλο έδαφος, βάλτους και νερό. Το κόστος του είναι γύρω στα 70.000 δολάρια.
Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα του ρωσικού πρακτορείου Sputnik, ο μηχανικός άρχισε την κατασκευή του πρωτοτύπου το 2012, και το παρουσίασε στο Moscow Off-road Show τον Αύγουστο του 2015.
Το όχημα έχει βάρος 1.300 κιλά, και οι τροχοί του έχουν διάμετρο 1,6 μέτρα (1600x600x25). Μπορεί να ξεπεράσει εμπόδια έως 70 εκατοστά. Η μέγιστη ταχύτητά του είναι 45 χλμ ανά ώρα σε στεγνό έδαφος - ενώ όταν κινείται στο νερό μπορεί να πιάσει τα 6 χλμ/ ώρα.
Ουσιαστικά το Sherp είναι φτιαγμένο γύρω από τους τέσσερις θηριώδεις τροχούς χαμηλής πίεσης, για τους οποίους ο Αλεξέι κατέχει δίπλωμα ευρεσιτεχνίας, ενώ από κει και πέρα οι λύσεις που έχουν εφαρμοστεί είναι απλές: ένα σωληνωτό πλαίσιο που καλύπτεται από ένα χοντρό έλασμα από ατσάλι που δημιουργεί μια μπανιέρα. Η μπανιέρα αυτή μαζί με τους τροχούς που λειτουργούν σαν μπαλόνια εξασφαλίζει την πλεύση του. Στην περίπτωση αυτή τα λάστιχα που έχουν κάποιες μικρές ραβδώσεις λειτουργούν όπως οι τροχοί στα ποταμόπλοια που βλέπουμε στα γουέστερν.
Ο κινητήρας είναι ένας τετρακύλινδρος diesel 1.500 κυβικών και 44 ίππων της ιαπωνικής Kubota, ο οποίος είναι τόσο αξιόπιστος που πρακτικά θεωρείται αθάνατος, ενώ κινεί άξονες που τους έχει σχεδιάσει ο ίδιος ο εμπνευστής του Sherp και οι οποίοι είναι άμεσα συνδεδεμένοι με τους τροχούς. Και εδώ κυριαρχούν οι απλές λύσεις, οπότε δεν υπάρχουν π.χ. διαφορικά παρά μόνο αλυσίδες και γρανάζια.
Επίσης, δεν υπάρχει και σύστημα διεύθυνσης με την κλασική έννοια, καθώς το ρώσικο ATV στρίβει με τη βοήθεια δύο μοχλών, σαν ερπυστριοφόρο, με τους τροχούς κάθε πλευράς να φρενάρουν ή να επιταχύνουν ανάλογα με τη στροφή που θέλει ο οδηγός του να πάρει. Αυτό του εξασφαλίζει και τη δυνατότητα να μπορεί να περιστρέφεται γύρω από τον εαυτό του.
Πολυτέλειες στη βασική έκδοση πολύ απλά δεν υπάρχουν, ενώ αν θέλει κανείς π.χ. θέρμανση θα πρέπει να εγκατασταθεί άλλο κύκλωμα, καθώς ο Kubota εξασφαλίζει μόνο την κίνηση και τίποτα παραπάνω. Κάτι ανάλογο ισχύει και για τους καθαριστήρες, ενώ ο εξαερισμός εξασφαλίζεται πολύ απλά από το αναδιπλούμενο παρμπρίζ.
Πηγή: ClopYPastE.gr - ClopYandPastE.gr - ClopYandPastE.blogspot.com - cnn.gr - huffingtonpost.gr
0 comments
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλώ, τα σχόλιά σας να μην περιέχουν βωμολοχίες, να μην είναι γραμμένα σε greeklish και με κεφαλαία γράμματα και να μην περιέχουν οποιοδήποτε διαφημιστικό περιεχόμενο. Σε διαφορετική περίπτωση δε θα δημοσιεύονται. Για οποιαδήποτε απορία ανατρέξτε στους όρους χρήσης του ιστολογίου.