Μια ελληνική πρωτοποριακή μέθοδος κατασκευής οχημάτων, με κοινή πλατφόρμα για ηλεκτρικά, οικογενειακά και σπορ αυτοκίνητα, απασχολεί έντονα το τελευταίο διάστημα την ευρωπαϊκή, κινεζική και αμερικανική αγορά.
Το φθηνό, ευέλικτο και ποιοτικό σασί που σχεδίασαν, με τη βάση την τεχνική του παραμετρικού πλαισίου, ο μηχανολόγος-μηχανικός, δρ Δημήτρης Χατζηκακίδης και οι συνεργάτες του προσελκύει το ενδιαφέρον μεγάλων πολυεθνικών εταιρειών, που αναζητούν τρόπους να μειώσουν το κόστος κατασκευής αυτοκινήτων, χωρία να κάνουν εκπτώσεις στην ποιότητα και το ντιζάιν (design).
Το ελληνικό παραμετρικό σασί (parametric chassis) βασίζεται σε μια απλή διάταξη αναρτήσεως και πλαισίου, που προσφέρει στο όχημα τα πλεονεκτήματα και τα χαρακτηριστικά ενός πολύ ακριβότερου αυτοκινήτου και δίνει στις εταιρείες τη δυνατότητα να εξοικονομήσουν μεγάλα χρηματικά ποσά. Στις γωνίες του πλαισίου χρησιμοποιείται τέσσερις φορές το ίδιο στοιχείο αναρτήσεως, ενώ οι μπαταρίες (ή τα άλλα βαριά και ογκώδη στοιχεία κυψελών καυσίμου κ.λπ.) τοποθετούνται στο κέντρο. Το παραμετρικό σασί είναι κατάλληλο για την κατασκευή ηλεκτρικών / υβριδικών και σπορ αυτοκινήτων, συμβατικών Ι.Χ., στρατιωτικών, αλλά και ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων.
Το μεγάλο πλεονέκτημα της νέας μεθόδου είναι ότι στηρίζεται στην τεχνολογική καινοτομία και εστιάζει στον πρωτογενή σχεδιασμό, γεγονός που αποτυπώνεται και στο styling του αυτοκινήτου. «Ο σωστός πρωτογενής σχεδιασμός αποτελεί τη βάση πάνω στην οποία θα χτίζεται το styling. Ο τρόπος που δομείται αυτή η τεχνολογία κάνει πολύ ανταγωνιστικό το product data management (pdm) και επιτρέπει τον σχεδιασμό με βάση πολύ ευέλικτες διαδικασίες, advanced assembling exchange (aax)» αναφέρει ο κ. Χατζηκακίδης.
Από το 2010, όταν εμφανίστηκαν τα πρώτα σημάδια της κρίσης στον χώρο του σχεδιασμού οχημάτων, όλο και περισσότεροι κατασκευαστές υιοθετούν την άποψη ότι η έμφαση στην καινοτομία θα μπορούσε να αποτελέσει την απάντηση στα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος.
Ενδεικτικό της κατάστασης που επικρατεί την τελευταία τριετία στην Ευρώπη είναι το γεγονός ότι έβαλαν λουκέτο ακόμα και εταιρείες κολοσσοί, που πρωταγωνίστησαν στον χώρο του σχεδιασμού οχημάτων για δεκαετίες. Στις εταιρίες που κατέρρευσαν συγκαταλέγονται η ανεξάρτητη Italdesign του Giorgetto Giugiaro (που εργάζεται σήμερα στη Volkswagen), ο ιστορικός σχεδιαστικός οίκος της οικογένειας Bertone και ο φημισμένος οίκος Pininfarina, που ανέστειλε τη βιομηχανική δραστηριότητά του.
Σε μια εποχή λοιπόν όπου οι παραδοσιακές design - style εταιρείες κλείνουν η μία μετά την άλλη, ο κ. Χατζηκακίδης παρουσιάζει ένα εντελώς διαφορετικό μοντέλο σχεδιασμού, που τοποθετεί σε πρώτο πλάνο την τεχνολογική καινοτομία. «Σκοπός μας είναι να μετατρέψουμε την καινοτομία σε σχεδιαστικό πλεονέκτημα και να αξιοποιήσουμε το ανθρώπινο δυναμικό που στελέχωσε επί σειρά ετών τις μεγάλες εταιρείες, ώστε να προωθήσουμε τις νέες υπηρεσίες σε όλες τις μεγάλες αγορές» σημειώνει ο ίδιος.
Παρακολουθήστε στα βίντεο που ακολουθούν τον κ. Χατζηκακίδη στην εκπομπή "Auto HIGH" του Κώστα Τουρναβίτη στο High TV...
Πηγή: dimokratianews.gr - ClopYPastE.gr - ClopYandPastE.gr - ClopYandPastE.blogspot.com
2 comments
Σάς ευχαριστούμε γιά τήν αναφορά σας στήν καινοτομία μας, (τού Παραμετρικού Πλαισίου καί τού Στοιχείου Αναρτήσεως). Η τεχνολογία αυτή από τό 1998, έχει αρχίζει νά αλλάζει τά δεδομένα στόν χώρο τού βιομηχανικού σχεδιασμού διεθνώς, μετά τήν απόδοση πολλών πατεντών, από τό 2011, στίς κύριες αγορές.
Μπορείτε ακόμα νά παρακολουθήσετε μία δεκάλεπτη συνέντευξη (Ιούλιος 2013) στό : http://skaitube.com/clip/watch_video.php?v=SBBABHU44ROA
καί μία ομιλία για αυτήν τήν καινοτομία στό :http://www.livemedia.gr/video/46688#.UfbhDh3kuNA.facebook
Posted on 31 Αυγούστου 2013 στις 11:37 π.μ.
Συνχαρητηρια Κ Χατζηδακη.Σας ευχαριστουμε που μας κανετε περηφανους!!Συνεχιστε το εκπληκτικο σας εργο.Θα ειμαστε μαζι σας.Σας ευχαριστουμε
Posted on 21 Φεβρουαρίου 2014 στις 4:21 μ.μ.
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλώ, τα σχόλιά σας να μην περιέχουν βωμολοχίες, να μην είναι γραμμένα σε greeklish και με κεφαλαία γράμματα και να μην περιέχουν οποιοδήποτε διαφημιστικό περιεχόμενο. Σε διαφορετική περίπτωση δε θα δημοσιεύονται. Για οποιαδήποτε απορία ανατρέξτε στους όρους χρήσης του ιστολογίου.