Η απόλυτη αγάπη μιας μητέρας...

Posted by Clopy Paste 22 Απριλίου 2012


"Η πιο δύσκολη δουλειά στον κόσμο, είναι η καλύτερη δουλειά. Σε ευχαριστώ μαμά". Με αυτό το σλόγκαν και ένα άκρως συγκινητικό βίντεο, η Procter & Gamble αποτίει φόρο τιμής στις μαμάδες στα πλαίσια ενός διαφημιστικού σποτ ενόψει των Ολυμπιακών Αγώνων του Λονδίνου.

Γιατί είναι σημαντικό αυτό το σποτ 

Το είδα 3 φορές. Δάκρυσα και τις τρεις. Δεν ήμουν σίγουρος αν όλοι θα αντιδρούσαν το ίδιο γιατί κάθε φορά συν-κινούμαι με τον αθλητή που δακρύζει στο βάθρο και επιπρόσθετα η απώλεια της μητέρας μου είναι ακόμα νωπή. Το πόσταρα όμως το πρωί στο Facebook και έγινε shared από πάρα πολλούς. Άρα τελικά,δεν είμαι μόνο εγώ :)

Με το που το είδα, συνειδητοποίησα ότι είναι ένα εξαιρετικά σημαντικό διαφημιστικό. Είναι σκηνοθετημένο από τον Αλεχάντρο Γκονζάλες Ιναρίτου και πίσω από αυτές τις εικόνες κρύβονται ατελείωτες ώρες δουλειάς από πάρα πολύ κόσμο που ο καθένας είναι από τους καλύτερους στον τομέα του. Όμως η σημασία του δεν έγκειται στην τελειότητα της παραγωγής του αλλά στην υπογραφή στο τέλος. Το υπογράφει η Procter & Gamble.

Για πάρα πολλά χρόνια, η Procter and Gamble ήταν η επικοινωνιακά αόρατη εταιρεία πίσω από πετυχημένα brand names όπως το Tide, το Ariel, το Head and Shoulders, οι Always, τα Pampers και αναρίθμητα άλλα. Ήταν πάντα το Πανεπιστήμιο του αμερικανικού Marketing. Οι διαφημίσεις των προϊόντων της που απευθυνόντουσαν σε νοικοκυρές ήταν πάντα η επιτομή των βαρετών διαφημίσεων.

Η P&G εφηύρε όλες τις φόρμουλες για διαφημίσεις απορρυπαντικών, από το πρόβλημα-λύση-αποτέλεσμα και το λεγόμενο προϊοντικό demo μέχρι τις σαπουνόπερες που ονομάστηκαν έτσι γιατί ήταν προγράμματα που φτιάχτηκαν για να έχουν χορηγό τα σαπούνια τους. Οι δημιουργικοί ανέκαθεν σιχαινόντουσαν να δουλεύουν στις μικρές δικτατορίες που έστηνε η P&G, αλλά όσοι ήταν συνειδητοποιημένοι στη δουλειά τους παρακολουθούσαν στενά την Procter για έναν απλό λόγο: Τα σποτάκια τους ήταν πάντα αποτελεσματικά. Πολύ αποτελεσματικά. Όλες αυτές οι περίφημες φόρμουλες στηριζόντουσαν σε βαθιά μελέτη της ανθρώπινης ψυχολογίας και δούλευαν πάντα.

Παλαιότερα, η Procter & Gamble απέφευγε να αναφέρει την εταιρεία πίσω από όλα αυτά. Δεν ήθελε ο κόσμος να ξέρει ότι όλα αυτά τα προϊόντα προερχόντουσαν από το ίδιο όνομα. Δεν ήθελε ένα λάθος σε κάποιο καινούργιο προϊόν να συμπαρασύρει και άλλα. Όμως οι καιροί έχουν αλλάξει. Συνειδητοποίησαν ότι δεν μπορούν πια να κρύβονται και έτσι τα τελευταία χρόνια το λογότυπο της P&G έχει κάνει την εμφάνισή του. Όλο και περισσότερες μεγάλες εταιρείες συνειδητοποιούν ότι σαν οντότητες έχουν τεράστια κοινωνική ευθύνη και πρέπει να κάνουν κάτι για αυτό. Όχι στο επίπεδο της επικοινωνίας όπως κατά κανόνα γινόταν μέχρι σήμερα αλλά στο επίπεδο της ουσίας.

Το δεύτερο και πιο σημαντικό για την P&G, είναι ότι στρέφεται πλέον μαζικά στο διαδίκτυο. Από την στιγμή που η Procter κάνει 2λεπτο viral, έτσι πρέπει να γίνονται πια τα πράγματα. Αυτό έχει τεράστια σημασία για όλον τον κλάδο του Marketing και της Διαφήμισης.

Αλλά ας ξαναγυρίσουμε στο σποτ για να το αποκρυπτογραφήσουμε. Όλη του η δύναμη έγκειται στην απλή (αλλά όχι προφανή) σκέψη ότι οι νοικοκυρές της Procter είναι πάνω από όλα μητέρες. Μέχρι τώρα σαν μητέρες η P&G έβλεπε μόνο τις καταναλώτριες των Pampers. Τεράστιο στρατηγικό βήμα. Το δημιουργικό team δεν είχε δύσκολη δουλειά. Αν εξαιρέσεις το καταπληκτικό line στο τέλος, το σενάριο είναι τρεις γραμμές. Το δύσκολο, είναι να κάνεις το συναίσθημα να είναι αληθινό σε έναν κόσμο που όλοι ξέρουν ότι αυτό το σποτ θέλει να σε συγκινήσει για να σου πουλήσει προϊόντα και είναι έτοιμοι να σε κατασπαράξουν στο παραμικρό ολίσθημα. Σε αυτές τις περιπτώσεις οι συντελεστές της παραγωγής είναι πολύ σημαντικοί. Πρέπει να είναι μάστορες της τέχνης τους. Και εδώ, η Procter πήρε άριστα.

Τέλος, θέλω να τονίσω τη σημασία της μουσικής. Αντίθετα από ό,τι νομίζουμε, δεν είναι οι εικόνες που δημιουργούν το συναίσθημα, αλλά η μουσική. Δείτε ένα θρίλερ με κλειστό τον ήχο και γίνεται κωμωδία. Δείτε ξανά αυτό το σποτ και δεν θα δακρύσετε. Το καλοκαίρι στην Ολυμπιάδα προσέξτε τις απονομές. Οι περισσότεροι εθνικοί ύμνοι ξεκινάνε σαν ηρωικά εμβατήρια σε ματζόρε. Κάποια στιγμή υπάρχει ένα break και το γυρνάνε σε μινόρε. Εκείνη είναι η στιγμή που ο αθλητής σπάει και το δάκρυ αρχίζει να κυλάει.


Share/Save/Bookmark

0 comments

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλώ, τα σχόλιά σας να μην περιέχουν βωμολοχίες, να μην είναι γραμμένα σε greeklish και με κεφαλαία γράμματα και να μην περιέχουν οποιοδήποτε διαφημιστικό περιεχόμενο. Σε διαφορετική περίπτωση δε θα δημοσιεύονται. Για οποιαδήποτε απορία ανατρέξτε στους όρους χρήσης του ιστολογίου.

Translate

Donate

Donate
Buy Me A Coffee

Ακολουθήστε μας

Σας ενδιαφέρουν...

ΑΤΗ.ΕΝΑ Card Market Pass ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ govgr Online Supermarket 1 Online Supermarket 2 Αναζήτηση Ασφαλειών Αναζήτηση Εργασίας 1 Αναζήτηση Εργασίας 2 Αναζήτηση Εργασίας 3 Αναζήτηση Ξενοδοχείων 1 Αναζήτηση Ξενοδοχείων 2 Αναζήτηση Πτήσεων 1 Αναζήτηση Πτήσεων 2 Αναζήτηση Πτήσεων 3 Αναζήτηση Πτήσεων 4 Αποστολή Λουλουδιών Αποτελέσματα Κληρώσεων ΟΠΑΠ Αποτελέσματα Πάμε Στοίχημα ΟΠΑΠ Δήλωση Υγείας Ακτοπλοΐας Δρομολόγια Πλοίων 1 Δρομολόγια Πλοίων 2 Δρομολόγια Πλοίων 3 Δρομολόγια Πλοίων (ΟΛΠ) Δρομολόγια ΤΡΑΙΝΟΣΕ Ελ. Βενιζέλος: Αφίξεις - Αναχωρήσεις Εφαρμογή Ηλεκτρονικών Ραντεβού ΟΠΑΝΔΑ Εφημερεύοντα Νοσοκομεία Εφημερεύοντα Φαρμακεία 1 Εφημερεύοντα Φαρμακεία 2 Εφημερεύοντες Ιατροί Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες ΕΦΚΑ Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών Κορονοϊός - Χάρτης ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΚΤΕΛ Αττικής Κυκλοφοριακός Χάρτης 1 Κυκλοφοριακός Χάρτης 2 Παραγγελία Φαγητού 1 Παραγγελία Φαγητού 2 Παραγγελία Φαγητού 3 Παρακολούθηση Πλοίων Παρατηρητήριο Τιμών Καυσίμων Πληροφορίες Οχημάτων (Open Car) Προγραμματισμός ραντεβού εμβολιασμού κατά της COVID-19 ΟΑΣΑ Αναζήτηση Δρομολογίων Ταχυδρομικοί Κώδικες Τιμές Καυσίμων 1 Τιμές Καυσίμων 2 Υγειονομικός Χάρτης Φορολοταρία Χρυσός Οδηγός

Ιστορικό αναρτήσεων

Αναγνώστες

Twitter Followers

Linkedin Profile

Facebook Fans

Κλικ εδώ να δείτε τα Banner Φίλων

trelokouneli ads
Στείλτε μας το Banner σας με e-mail και θα το αναρτήσουμε στα
Banner Φίλων (ακριβώς από πάνω).
Απαραίτητη προϋπόθεση να βάλετε κι εσείς ένα απ’ τα δύο Banner μας στο site σας.
Οι εικόνες θα μετατρέπονται σε 125x125 pixel λόγω χώρου.
Όλα τα Banner ανοίγουν σε νέο παράθυρο.
Banner 125x125
ClopYPastE
Banner 300x140
ClopYPastE

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Αναγνώσεις σελίδων

Συνολικές Αναρτήσεις

Συνολικά Σχόλια