Την περιπέτεια της ζωής του έζησε ένας 37χρονος οδηγός στην Ελβετία ο οποίος ακολουθούσε πιστά τη συσκευή GPS.
Ο Robert Ziegler, οδηγός ενός λευκού βαν, ακολουθούσε το GPS οδηγώντας στον κεντρικό δρόμο όταν η συσκευή υπολόγισε ξαφνικά μια νέα διαδρομή.
Ο οδηγός, μη γνωρίζοντας την περιοχή, έστριψε σύμφωνα με τις οδηγίες του GPS και τότε βρέθηκε σε ένα στενό δρόμο.
Ο 37χρονος ακολουθούσε τις οδηγίες και ύστερα από κάποια μέτρα άρχισε να αμφιβάλλει για τη διαδρομή που είχε επιλέξει το GPS όμως ήλπιζε ότι στην επόμενη στροφή η συσκευή θα τον βάλει και πάλι εντός διαδρομής.
Το GPS κάποια στιγμή κατάλαβε το λάθος του και ζήτησε από τον οδηγό να κάνει αναστροφή όμως τότε ήταν πλέον αργά καθώς είχε ήδη διανύσει αρκετά μέτρα σε ένα στενό δρόμο για πεζούς.
Μην μπορώντας να κάνει πίσω, ο οδηγός συνέχισε ευθεία μέχρι που κόλλησε σε μια στροφή με αποτέλεσμα να μην μπορεί να κάνει ούτε εμπρός ούτε πίσω.
Τότε κάλεσε για βοήθεια όμως η πυροσβεστική που έφτασε στο σημείο για να τον απεγκλωβίσει είχε μόνο μία λύση να του προτείνει, τη μεταφορά του οχήματος και του οδηγού με ελικόπτερο.
Τελικά ένα ελικόπτερο μετέφερε το βαν και τον οδηγό σε ασφαλή τοποθεσία.
Δεν είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει παρόμοιο περιστατικό. Τα τραγικά λάθη οφείλονται, είτε σε λάθη των οδηγών που δεν καταφέρνουν να κάνουν τις σωστές επιλογές είτε στις ίδιες τις συσκευές.
Σε πολλές περιπτώσεις οι εταιρείες που κατασκευάζουν χάρτες για GPS λαμβάνουν τις εικόνες από δορυφόρο και στη συνέχεια δεν ελέγχουν αν ο δρόμος είναι για αυτοκίνητο, πεζούς ή γαϊδούρια με αποτέλεσμα να προκαλούν σοβαρά προβλήματα στους οδηγούς.
Στην Ελλάδα, πολλά συστήματα GPS έχουν ακόμα παιδαριώδη λάθη σε κεντρικούς δρόμους των Αθηνών, ενώ προτείνουν στους οδηγούς να κάνουν σοβαρές παραβάσεις και να πάνε ανάποδα σε μονοδρόμους.
Πέρα από την αγορά ενός σοβαρού GPS οι χρήστες πρέπει να ενημερώνουν τακτικά τους χάρτες με τις τελευταίες εκδόσεις, να καταγγέλλουν τα όποια λάθη στην εταιρεία και φυσικά να μην εμπιστεύονται ποτέ τυφλά τις οδηγίες που τους δίνει η συσκευή.
Πηγή: e-go.gr
1 Comment
Είχαμε και εδώ κάτι αντίστοιχο πριν δυο χρόνια περίπου, ένας οδηγός τζιπ στη Βοιωτία πήγαινε "στα τυφλά" με το GPS και έπεσε μέσα σε αρδευτικό κανάλι και τραυματίστηκε. Και προσωπικά, πριν λίγες αποφάσισα να ακολουθήσω μια εκτός δρόμου διαδρομή κάπου στην Αττική και βρέθηκα σε αδιέξοδο. Το GPS δεν είναι αυτόματος πιλότος, είναι ένας "συνοδηγός" που μας βοηθά, σε κάθε περίπτωση η τελική απόφαση είναι δική μας και πρέπει πάντα να βλέπουμε το δρόμο και σε περίπτωση αμφιβολίας να γυρίζουμε πίσω και να ζητάμε εναλλακτική διαδρομή.
Γενικά το οδικό δίκτυο όλων των χωρών και κυρίως των ορεινών όπως η Ελλάδα και η Ελβετία είναι δαιδαλώδες και είναι εξαιρετικά δύσκολο να φτιαχτούν 100% ακριβείς χάρτες γιατί από όσο γνωρίζω χρειάζεται αρκετή ανθρώπινη εργασία, δε γίνονται όλα αυτόματα. Και οι εταιρίες δίνουν βάση κυρίως στους κεντρικούς δρόμους και τις μεγάλες πόλεις αφήνοντας τελευταίο το ορεινό δίκτυο και τους χωματόδρομους. Και μέχρι να φτιαχτεί νέα έκδοση, ήδη πολλοί δρόμοι έχουν αλλάξει, έχουν γίνει μονοδρομήσεις κλπ, κάτι που δεν είναι εύκολο να καταγραφεί.
Posted on 4 Οκτωβρίου 2010 στις 7:10 μ.μ.
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλώ, τα σχόλιά σας να μην περιέχουν βωμολοχίες, να μην είναι γραμμένα σε greeklish και με κεφαλαία γράμματα και να μην περιέχουν οποιοδήποτε διαφημιστικό περιεχόμενο. Σε διαφορετική περίπτωση δε θα δημοσιεύονται. Για οποιαδήποτε απορία ανατρέξτε στους όρους χρήσης του ιστολογίου.