Τα γκαζοζέν ήταν συσκευές που παρήγαν καυσιμο αέριο με πυρόλυση από τη θέρμανση ξύλων. Για τη θέρμανση των ξύλων χρησιμοποιούνταν άλλα ξύλα. Το αέριο αυτό στη συνέχεια καιγόταν στους κινητήρες εσωτερικής καύσης (βενζινοκινητήρας συνήθως χωρίς μετατροπές, μόνο μικρότερη απόδοση) όπως π.χ. στα υγραεριοκίνητα αυτοκίνητα σήμερα που έχουν έτοιμο υγροποιημένο αέριο σε δεξαμενές.
Στην κατοχή έπρεπε να ανάψουν φωτιά κάτω από το "καζάνι" που περιείχε ξύλα, να περιμένουν να ζεσταθούν τα ξύλα και να αρχίσουν να βγάζουν αέριο και στη συνέχεια να ξεκινήσουν την μηχανή του οχήματος. Αναφέρονται στην κατοχή ακόμη και αεριοκίνητες μοτοσυκλέτες με συσκευές γκαζοζέν.
Στα χρόνια της κατοχής 1941-1944 σηματοδοτήθηκαν: Από το αγκομαχητό των περιβόητων γκαζοζέν που κινούνταν με μεγάλο θόρυβο και πολύ καπνό και είχαν μια έντονη μυρωδιά από την κακή καύση των πτωχών αερίων.
Πηγή: topaliatzidiko.blogspot.com
0 comments
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλώ, τα σχόλιά σας να μην περιέχουν βωμολοχίες, να μην είναι γραμμένα σε greeklish και με κεφαλαία γράμματα και να μην περιέχουν οποιοδήποτε διαφημιστικό περιεχόμενο. Σε διαφορετική περίπτωση δε θα δημοσιεύονται. Για οποιαδήποτε απορία ανατρέξτε στους όρους χρήσης του ιστολογίου.