Στα πλαίσια του 6ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Τεχνητής Νοημοσύνης (ΣΕΤΝ 2010), θα διεξαχθεί και το πρώτο επίσημο τουρνουά ρομποτικού ποδοσφαίρου RoboCup, που έχει ποτέ διοργανωθεί στην Ελλάδα.
Σε αυτό συμμετέχουν τρεις ομάδες από την Ελλάδα (Πολυτεχνείο Κρήτης), την Ιταλία (Πανεπιστήμιο Ρώμης "Λα Σαπιέντσα") και τη Γερμανία (Πανεπιστήμιο Χούμπολτ), με τρία ρομπότ η κάθε μια.
Το τουρνουά θα διεξαχθεί την Τετάρτη 5 Μαΐου, ενώ την Παρασκευή 7 Μαΐου θα πραγματοποιηθούν αγώνες επίδειξης ανοιχτοί στο κοινό.
Η πρώτη στην ιστορία ελληνική ρομποτική ομάδα -με την ονομασία "Κουρήτες"- που συντονίζεται από τον επίκουρο καθηγητή του Πολυτεχνείου Κρήτης Μιχαήλ Λαγουδάκη, συμμετέχει στους διεθνείς αγώνες RoboCup από το 1996.
Τα ρομπότ (με την ονομασία "Νάο") έχουν ανθρωποειδή μορφή και όλα έχουν κατασκευαστεί από την εταιρεία Aldebaran Robotics.
O διεθνής διαγωνισμός ρομποτικού ποδοσφαίρου RoboCup διοργανώνεται κάθε χρόνο από το 1997 και θεωρείται το μεγαλύτερο ρομποτικό γεγονός στον κόσμο, καθώς συγκεντρώνει πάνω από 3.000 ερευνητές από περισσότερες από 40 χώρες, ενώ προσελκύει χιλιάδες επισκέπτες που θέλουν να παρακολουθήσουν το εντυπωσιακό θέαμα των ρομπότ που…κάνουν τρίπλες και βάζουν γκολ!
Την αρχική ιδέα είχε ο Ιάπωνας επιστήμονας Χιοράκι Κιτάνο το 1993 και στη συνέχεια ιδρύθηκε η Ομοσπονδία RoboCup, με το φιλόδοξο όραμα μέχρι το 2050 μια 11άδα πλήρως αυτόνομων ανθρωποειδών ρομπότ να νικήσει την ομάδα των ανθρώπων ποδοσφαιριστών που θα έχει κατακτήσει το Παγκόσμιο Κύπελλο Ποδοσφαίρου (κάτι που, αν και όταν συμβεί, θα αποτελεί την καλύτερη επιβεβαίωση για την πρόοδο των ρομπότ, αν όχι για την ανωτερότητά τους έναντι των ανθρώπων…).
Το φετινό ρομποτικό "Μουντιάλ" (RoboCup 2010) θα λάβει χώρα τον Ιούνιο στη Σιγκαπούρη.
Το τουρνουά στην Ελλάδα -που θα πραγματοποιηθεί με βάση τους διεθνείς κανονισμούς του RobocUp- αποτελεί κάτι σαν "προθέρμανση" για τους επίσημους αγώνες που ακολουθούν.
Όλες οι ομάδες, με βάση το διεθνή κανονισμό, χρησιμοποιούν το ίδιο υλικό (hardware) και μπορούν να κάνουν αλλαγές μόνο στο λογισμικό (software) των παικτών-ρομπότ για να βελτιώσουν τις κινήσεις και αντιδράσεις τους. Οι βελτιώσεις αυτές βασίζονται στην ανάπτυξη πιο αποτελεσματικών μαθηματικών αλγορίθμων, καθώς και σε καλύτερες τεχνικές για την βελτιωμένη οπτική αντίληψη των ρομπότ, την πιο φυσική κίνησή τους προς όλες τις δυνατές κατευθύνσεις, την ευκολότερη εκμάθηση νέων ικανοτήτων και την πιο γρήγορη λήψη αποφάσεων από τα ρομπότ, την αποτελεσματικότερη στρατηγική στο παιγνίδι τους κ.α.
Πηγή: ClopYPastE.gr - ClopYandPastE.blogspot.com
0 comments
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλώ, τα σχόλιά σας να μην περιέχουν βωμολοχίες, να μην είναι γραμμένα σε greeklish και με κεφαλαία γράμματα και να μην περιέχουν οποιοδήποτε διαφημιστικό περιεχόμενο. Σε διαφορετική περίπτωση δε θα δημοσιεύονται. Για οποιαδήποτε απορία ανατρέξτε στους όρους χρήσης του ιστολογίου.