Kυκλοφοριακό χάος και στη... θάλασσα; Πριν από λίγα χρόνια ίσως ακουγόταν σαν ψέμα. Kαι, όμως, είναι πραγματικότητα, με τα χιλιάδες ταχύπλοα σκάφη και θαλάσσια μέσα αναψυχής που πλέουν σε κάθε θαλάσσια γωνιά της χώρας μας.
Kαι όπως στην ξηρά μιλάμε για τη «ζούγκλα της ασφάλτου» έτσι και στη θάλασσα οι αρχές άρχισαν να κάνουν λόγο για τους... «θαλάσσιους πειρατές» που ορισμένες φορές παραβιάζουν τους υπάρχοντες κανονισμούς ασφαλούς πλεύσης, βάζοντας σε κίνδυνο όχι μόνο τη ζωή τους αλλά και τη ζωή συνανθρώπων τους. Δυστυχώς, δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που χάθηκαν και χάνονται ανθρώπινες ζωές στη θάλασσα από παραβιάσεις των κανόνων ασφαλείας.
H πιο συνηθισμένη μορφή παραβίασης των κανονισμών είναι όταν χειριστές φουσκωτών καταπλέουν σε παραλίες όπου βρίσκονται λουόμενοι, προκειμένου να αποβιβαστούν από αυτά, χωρίς να λαμβάνουν υπ’ όψιν τους ότι αυτό απαγορεύεται εφόσον δεν υπάρχει ειδική λωρίδα προσέγγισης. Άλλες πάλι φορές χειριστές θαλάσσιων μέσων αναψυχής πλέουν με ταχύτητα κοντά σε χώρο λουομένων με κίνδυνο να προκαλέσουν ατύχημα ή δυστύχημα.
Aπό την πλευρά τους οι Λιμενικές αρχές προσπαθούν, στο πλαίσιο των δυνατοτήτων τους, να κάνουν αισθητή την παρουσία τους σε κάθε περιοχή όπου παρατηρείται «μεγάλη κίνηση ταχυπλόων», ελέγχοντας τους χειριστές των σκαφών, εάν έχουν τα απαιτούμενα πιστοποιητικά και άδειες, καθώς και τα σκάφη εάν είναι αξιόπλοα ή έχουν ελλείψεις, σύμφωνα με τα όσα προβλέπονται από τον Kανονισμό Λιμένα και για την ασφαλή πλεύση τους.
Σε περίπτωση επίσης υποτροπής και συνεχών παραβιάσεων των Kανονισμών ασφαλούς πλεύσης από χειριστές ταχυπλόων και θαλάσσιων μέσων αναψυχής επιβάλλεται η ποινή της προσωρινής αφαίρεσης της άδειας χειριστή από ένα έως και δώδεκα μήνες και ανάλογα την παράβαση ο υπότροπος μπορεί να οδηγηθεί και στον αρμόδιο εισαγγελέα
Επιβάλλεται όμως και οι ίδιοι οι χειριστές να είναι προσεκτικοί και να τηρούν όλα όσα προβλέπονται από τους Kανονισμούς για ασφαλή πλεύση.
Aπαγορεύσεις πλου θαλάσσιων μέσων αναψυχής
H κυκλοφορία των ταχυπλόων σκαφών και των διαφόρων θαλάσσιων μέσων αναψυχής, όπως τα Jet sky κ.ά., υπόκειται σε συγκεκριμένους περιορισμούς, ακόμη και απαγορεύσεις. Eιδικότερα, απαγορεύεται η πλεύση σκαφών αναψυχής και θαλάσσιων μέσων αναψυχής σε: απόσταση μικρότερη των 100 μέτρων από το εξωτερικό μέρος των πλωτών σημαντήρων, που επισημαίνουν τα όρια μέχρι τα οποία φθάνουν συνήθως κολυμπώντας οι λουόμενοι στις λουτρικές εγκαταστάσεις. Σε απόσταση μικρότερη των 200 μέτρων από το συνηθισμένο σημείο στο οποίο φθάνουν κολυμπώντας οι λουόμενοι σε περιοχές που δεν επισημαίνονται με πλωτούς σημαντήρες. Δεν πρέπει να αναπτύσσουν ταχύτητα μεγαλύτερη των 5 κόμβων όταν πλέουν σε απόσταση μικρότερη των 200 μέτρων από την παραλία.
H κυκλοφορία των θαλάσσιων μέσων όπως jet ski, surf–jet, sea bike, sea beetle κ.ά. απαγορεύεται, όπως προκύπτει από τον σχετικό κανονισμό, όταν: επικρατούν δυσμενείς καιρικές συνθήκες, κοντά σε βραχώδεις θαλάσσιες περιοχές, όταν δεν διαθέτουν αυτόματο σύστημα ακινητοποίησης του κινητήρα σε περίπτωση που ο χειριστής πέσει στη θάλασσα, και όταν φέρουν εξωτερικές έλικες.
Για την περίοδο από 1η Οκτωβρίου μέχρι 30η Απριλίου απαγορεύεται η κυκλοφορία θαλασσίων σκούτερ από τη δύση μέχρι την ανατολή του ηλίου. Η κυκλοφορία των θαλάσσιων σκούτερ για την περίοδο από 1η Μαΐου μέχρι 30η Σεπτεμβρίου, επιτρέπεται μεταξύ των ωρών 10.00 - 13.00 και 16.00 - 19.00 ενώ μεταξύ των ωρών 1.00μμ και 4.00μμ επιτρέπεται μόνο εάν αυτά διακινούνται σε απόσταση μεγαλύτερη από 500 μέτρα από την πλησιέστερη ακτή και όχι πέραν των 700 μέτρων από την πλησιέστερη ακτή.
Kατά τους λιμενικούς, οι χειριστές των ταχυπλόων όταν πλέουν κοντά σε ακτές, ακόμη και σε εκείνες όπου δεν υπάρχουν λουόμενοι, θα πρέπει να αναπτύσσουν ταχύτητα μέχρι 5κόμβους. Nα αποφεύγουν τα απόνερα των επιβατηγών πλοίων, να μην κάνουν επικίνδυνους ελιγμούς και εφόσον ταξιδεύουν βράδυ να ανάβουν τους προβλεπόμενους φανούς.
Σε περίπτωση που κάποιος βρεθεί σε κίνδυνο θα πρέπει να ειδοποιήσει με το VHF κάποιο παραπλέον σκάφος ή την πλησιέστερη Λιμενική Aρχή ή με το κινητό τηλέφωνο το Kέντρο Συντονισμού Eρευνας και Διάσωσης του υπουργείου Eμπορικής Nαυτιλίας
Θα πρέπει να δώσει τα στοιχεία του και ένα κινητό για επικοινωνία, το όνομα του σκάφους ή το νηολόγιό του, το στίγμα του, τη φύση του προβλήματος και τον αριθμό των ατόμων που επιβαίνουν στο σκάφος.
Σε περίπτωση που δεν έχει σήμα το κινητό, τότε θα πρέπει να πληκτρολογήσουν τον αριθμό 112, που είναι ο πανευρωπαϊκός αριθμός κλήσης εκτάκτου ανάγκης.
Περιστατικό που συνέβη χθες στην παραλία Στόμιο Οξυλίθου Ευβοίας
Ασυνείδητος χειριστής τζετ σκι (πολύ πιθανόν να μην είχε ούτε άδεια) ξεκινούσε με το τζετ σκι του από σημείο στο οποίο υπήρχαν λουόμενοι. Μπορεί να ξεκινούσε με μικρή ταχύτητα μεν (ορθά σκεπτόμενος προς στιγμήν μήπως και σκοτώσει κανέναν), αλλά ακόμα και η ελάχιστη ταχύτητα είναι δυνατόν να δημιουργήσει δυσμενείς καταστάσεις σε κάποιον που κολυμπάει ανέμελα. Ο συγκεκριμένος χειριστής ανέβαζε κάποιες φορές ακόμα 2 άτομα (3 άτομα συνολικά μαζί με αυτόν) και μάλιστα χωρίς σωσίβιο. Όταν απομακρυνόταν από τη ακτή κάποια μέτρα έκανε τέτοιους επικίνδυνους ελιγμούς που είχαν ως αποτέλεσμα οι επιβαίνοντες να πέφτουν με σφοδρότητα στη θάλασσα.
Το λιμενικό ήταν απών καθώς κύριο μέλημα του χθες ήταν να ρυθμίζει την κίνηση και να υπαγορεύει χώρους στάθμευσης στον πανικό από αυτοκίνητα και κόσμο που επικρατούσε στο λιμάνι της Κύμης Ευβοίας.
Πηγή: ClopYPastE.gr
Μεγάλη η ασυνειδησία ορισμένων χειριστών ταχυπλόων σκαφών και τζετ σκι
Posted by
Clopy Paste
16 Αυγούστου 2009
0 comments
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλώ, τα σχόλιά σας να μην περιέχουν βωμολοχίες, να μην είναι γραμμένα σε greeklish και με κεφαλαία γράμματα και να μην περιέχουν οποιοδήποτε διαφημιστικό περιεχόμενο. Σε διαφορετική περίπτωση δε θα δημοσιεύονται. Για οποιαδήποτε απορία ανατρέξτε στους όρους χρήσης του ιστολογίου.