Μπορεί σε μερικά χρόνια από τώρα το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων και ο συμπλέκτης να περάσουν οριστικά στο μουσείο της αυτοκίνησης, μέχρι τότε όμως και εφόσον είναι μέρος τη καθημερινότητάς μας, θα πρέπει να τα μεταχειριζόμαστε σωστά.

Στην πράξη πάντως και ειδικά με το κιβώτιο ταχυτήτων, όπως φαίνεται και στο βίντεο που ακολουθεί, έχουμε υιοθετήσει μερικές συνήθειες και κάνουμε κάποιες κινήσεις που δεν μας περνά καν από το μυαλό πως μπορούν να έχουν αρνητικές συνέπειες.

Η νούμερο ένα συνήθεια είναι η ξεκούραση του χεριού του οδηγού ακουμπώντας το πάνω στον επιλογέα. Ο μοχλός ταχυτήτων δηλαδή παίζει το ρόλο του υποβραχιονίου και οι συνέπειες αυτής της συνήθειας έχουν σχέση με την ασφάλεια, καθώς από την στιγμή και δεν βρίσκονται και τα δύο χέρια στο τιμόνι τα αντανακλαστικά μας είναι μειωμένα, αλλά και με τη φθορά της βάσης του επιλογέα από το επιπλέον βάρος που δέχεται.

Μια άλλη δημοφιλής κακή συνήθεια είναι να μην βάζουμε τον επιλογέα στο νεκρό όταν είμαστε σταματημένοι για λίγο. Σε ένα φανάρι π.χ. ή σε ένα μικρό μποτιλιάρισμα. Κάνοντας αυτό αφενός δεν ενεργοποιείται το σύστημα start stop στα πιο σύγχρονα μοντέλα με αποτέλεσμα να πηγαίνει περίπατο η όποια οικονομία καυσίμου εξασφαλίζει και κυρίως η ησυχία που θα μπορούσε να απολαμβάνει κανείς με τον κινητήρα εκτός λειτουργίας έστω και για μικρό χρονικό διάστημα. Ταυτόχρονα όταν πατά κανείς το συμπλέκτη κάποια στιγμή κουράζεται, περιορίζει έστω και για λίγο την πίεση και ο δίσκος αρχίζει να συμπλέκει ελαφρά και να φθείρεται.

Καταστροφική για το συμπλέκτη είναι και η προσπάθεια ισορροπίας του αυτοκινήτου στην ανηφόρα με το γκάζι και τη χρήση του. Το να τραβηχτεί το χειρόφρενο και να γίνει στη συνέχεια προσπάθεια για μια ομαλή εκκίνηση και πιο απλό είναι και λιγότερες φθορές προκαλεί.

Άλλη μια λάθος εντύπωση είναι πως το αυτοκίνητο επιβραδύνει πιο αποτελεσματικά όταν ο οδηγός κατεβάζει και ταχύτητες. Στην πράξη αυτό που γίνεται είναι να ταλαιπωρείται το σύνολο δίσκου - πλατό και τίποτα περισσότερο, ενώ το ίδιο θα γίνει αν χωρίς λόγο μένει το αριστερό πόδι πάνω στο πεντάλ του συμπλέκτη. 

Η σωστή θέση είναι λίγο πιο αριστερά, ενώ τέλος υπάρχει και κάτι άλλο που δεν υπάρχει κανένας μα κανένας λόγος να γίνεται: η επιλογή της νεκράς στις κατηφόρες. Σε περίπτωση που γίνεται και ο οδηγός πρέπει κάποια στιγμή να αντιδράσει γρήγορα θα χάσει πολύτιμα δεύτερα μέχρι να πατήσει συμπλέκτη και να επιλέξει ταχύτητα, ενώ ταυτόχρονα δεν υπάρχει και κάποιο κέρδος από πλευράς οικονομίας, μιας και στα σύγχρονα μοντέλα το cut off έχει διακόψει έτσι κι αλλιώς την τροφοδοσία μόλις σηκωθεί το πόδι από το γκάζι.


Πηγή: cnn.gr - ClopYPastE.gr - ClopYandPastE.gr - ClopYandPastE.blogspot.com

Share/Save/Bookmark

0 comments

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλώ, τα σχόλιά σας να μην περιέχουν βωμολοχίες, να μην είναι γραμμένα σε greeklish και με κεφαλαία γράμματα και να μην περιέχουν οποιοδήποτε διαφημιστικό περιεχόμενο. Σε διαφορετική περίπτωση δε θα δημοσιεύονται. Για οποιαδήποτε απορία ανατρέξτε στους όρους χρήσης του ιστολογίου.

Translate

Donate

Donate
Buy Me A Coffee

Ακολουθήστε μας

Σας ενδιαφέρουν...

ΑΤΗ.ΕΝΑ Card Market Pass ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ govgr Online Supermarket 1 Online Supermarket 2 Αναζήτηση Ασφαλειών Αναζήτηση Εργασίας 1 Αναζήτηση Εργασίας 2 Αναζήτηση Εργασίας 3 Αναζήτηση Ξενοδοχείων 1 Αναζήτηση Ξενοδοχείων 2 Αναζήτηση Πτήσεων 1 Αναζήτηση Πτήσεων 2 Αναζήτηση Πτήσεων 3 Αναζήτηση Πτήσεων 4 Αποστολή Λουλουδιών Αποτελέσματα Κληρώσεων ΟΠΑΠ Αποτελέσματα Πάμε Στοίχημα ΟΠΑΠ Δήλωση Υγείας Ακτοπλοΐας Δρομολόγια Πλοίων 1 Δρομολόγια Πλοίων 2 Δρομολόγια Πλοίων 3 Δρομολόγια Πλοίων (ΟΛΠ) Δρομολόγια ΤΡΑΙΝΟΣΕ Ελ. Βενιζέλος: Αφίξεις - Αναχωρήσεις Εφαρμογή Ηλεκτρονικών Ραντεβού ΟΠΑΝΔΑ Εφημερεύοντα Νοσοκομεία Εφημερεύοντα Φαρμακεία 1 Εφημερεύοντα Φαρμακεία 2 Εφημερεύοντες Ιατροί Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες ΕΦΚΑ Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών Κορονοϊός - Χάρτης ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΚΤΕΛ Αττικής Κυκλοφοριακός Χάρτης 1 Κυκλοφοριακός Χάρτης 2 Παραγγελία Φαγητού 1 Παραγγελία Φαγητού 2 Παραγγελία Φαγητού 3 Παρακολούθηση Πλοίων Παρατηρητήριο Τιμών Καυσίμων Πληροφορίες Οχημάτων (Open Car) Προγραμματισμός ραντεβού εμβολιασμού κατά της COVID-19 ΟΑΣΑ Αναζήτηση Δρομολογίων Ταχυδρομικοί Κώδικες Τιμές Καυσίμων 1 Τιμές Καυσίμων 2 Υγειονομικός Χάρτης Φορολοταρία Χρυσός Οδηγός

Ιστορικό αναρτήσεων

Αναγνώστες

Twitter Followers

Linkedin Profile

Facebook Fans

Κλικ εδώ να δείτε τα Banner Φίλων

trelokouneli ads
Στείλτε μας το Banner σας με e-mail και θα το αναρτήσουμε στα
Banner Φίλων (ακριβώς από πάνω).
Απαραίτητη προϋπόθεση να βάλετε κι εσείς ένα απ’ τα δύο Banner μας στο site σας.
Οι εικόνες θα μετατρέπονται σε 125x125 pixel λόγω χώρου.
Όλα τα Banner ανοίγουν σε νέο παράθυρο.
Banner 125x125
ClopYPastE
Banner 300x140
ClopYPastE

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Αναγνώσεις σελίδων

Συνολικές Αναρτήσεις

Συνολικά Σχόλια