Ποιά λαχανικά πρέπει να τρώμε ωμά και ποιά μαγειρεμένα...

Αναρτήθηκε από Clopy Paste 27 Σεπτεμβρίου 2014


Το μαγείρεμα και οι υψηλές θερμοκρασίες μειώνουν ή αυξάνουν τα θρεπτικά συστατικά των λαχανικών και γι' αυτό τον λόγο, κάποια λαχανικά είναι καλό να καταναλώνονται ωμά και άλλα μαγειρεμένα. Ωστόσο, το ζήτημα αυτό είναι λίγο πολύπλοκο.

Δείτε ποια λαχανικά πρέπει να καταναλώνουμε ωμά:

- Κρεμμύδια

Το κρεμμύδι πρέπει να τρώγεται κυρίως ωμό, γιατί με αυτό τον τρόπο απελευθερώνεται περισσότερο η θρεπτική ουσία αλισίνη, η οποία επιπλέον μειώνει την πείνα.

Ωστόσο, το φλαβονοειδές κερσετίνη με τις αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες αυξάνεται με το μαγείρεμα.

Το μυστικό είναι ότι το κρεμμύδι θα πρέπει να ψήνεται για λίγα λεπτά, μέχρι 5, γιατί μετά χάνει τις θρεπτικές του ουσίες.

- Μπρόκολο, Λάχανο, Κουνουπίδι

Το μπρόκολο πρέπει να καταναλώνεται ωμό. Οι υψηλές θερμοκρασίες απενεργοποιούν το κορυφαίο συστατικό του τη μυροσινάση, το ένζυμο που βοηθά το ήπαρ προκειμένου να αποβάλει καρκινογόνες ουσίες. Η μυροσινάση διασπάται σε σουλφοραφάνη, μια ένωση που συμβάλλει στην πρόληψη του καρκίνου και του έλκους του στομάχου.

Το μπρόκολο και τα άλλα σταυρανθή λαχανικά, όπως το λάχανο, το κουνουπίδι, τα λαχανάκια Βρυξελλών, οι λαχανίδες, μπορούν να καταναλώνονται τόσο ωμά όσο και μαγειρεμένα.

Κατά το μαγείρεμα των συγκεκριμένων λαχανικών σχηματίζεται το θρεπτικό συστατικό ινδόλη που καταπολεμά τα προκαρκινικά κύτταρα πριν γίνουν κακοήθη.

- Σκόρδο

Το σκόρδο καλύτερα να τρώγεται ωμό, αλλά όλοι γνωρίζουμε ότι κάτι τέτοιο έχει επιπτώσεις στις κοινωνικές συναναστροφές.

Οι υψηλές θερμοκρασίες μειώνουν την ποσότητα της αλισίνης που προστατεύει τα αγγεία, γι' αυτό τον λόγο να προτιμάτε να προσθέτετε το σκόρδο λίγο πριν τελειώσει το μαγείρεμα και όχι στην αρχή.

- Καρότα

Τα ωμά καρότα περιέχουν πολυφαινόλες, οι οποίες έχουν αντιοξειδωτικές ιδιότητες που μειώνουν τον κίνδυνο καρκίνου και καρδιακών παθήσεων.

Με το μαγείρεμα καταστρέφονται οι πολυφαινόλες και η βιταμίνη C.

Ωστόσο, τα μαγειρεμένα καρότα έχουν περισσότερο β-καροτένιο απ' ό,τι τα ωμά. Το β-καροτένιο μετατρέπεται σε βιταμίνη Α.

- Κόκκινες πιπεριές

Οι κόκκινες πιπεριές πρέπει να καταναλώνονται ωμές, γιατί χάνουν τη βιταμίνη C.

Ποιά λαχανικά είναι καλύτερο να καταναλώνονται μαγειρεμένα:

- Μανιτάρια

Τα μανιτάρια είναι καλύτερο να καταναλώνονται μαγειρεμένα, γιατί έτσι απελευθερώνουν το κάλιο που περιέχουν.

- Σπανάκι

Το σπανάκι είναι καλύτερο να καταναλώνεται μαγειρεμένο, γιατί έτσι θα απορροφήσει περισσότερο σίδηρο, ασβέστιο και μαγνήσιο. Ωστόσο και ωμό είναι πολύ θρεπτικό.

- Ντομάτες

Κι όμως οι ντομάτες πρέπει να τρώγονται μαγειρεμένες με λίγο λάδι, γιατί με το μαγείρεμα απελευθερώνεται περισσότερο λυκοπένιο, το οποίο ως γνωστόν καταπολεμά τον καρκίνο. Η ποσότητα του λυκοπένιου στις ντομάτες είναι υψηλότερη ιδιαίτερα στις επεξεργασμένες (έτοιμες σάλτσες, κέτσαπ).

Πηγή: onmed.gr - ClopYPastE.gr - ClopYandPastE.gr - ClopYandPastE.blogspot.com

Bookmark and Share

0 σχόλια

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλώ, τα σχόλιά σας να μην περιέχουν βωμολοχίες, να μην είναι γραμμένα σε greeklish και με κεφαλαία γράμματα και να μην περιέχουν οποιοδήποτε διαφημιστικό περιεχόμενο. Σε διαφορετική περίπτωση δε θα δημοσιεύονται. Για οποιαδήποτε απορία ανατρέξτε στους όρους χρήσης του ιστολογίου.

Related Posts with Thumbnails

Σας ενδιαφέρουν...

Ιστορικό αναρτήσεων

Εγγραφείτε στο newsletter

Αναγνώστες

Facebook Fans

Twitter Followers

Google+ Fans

networkedBlogs

Linkedin Profile

Κλικ εδώ να δείτε τα Banner Φίλων

trelokouneli ads
Στείλτε μας το Banner σας με e-mail και θα το αναρτήσουμε στα
Banner Φίλων (ακριβώς από πάνω).
Απαραίτητη προϋπόθεση να βάλετε κι εσείς ένα απ’ τα δύο Banner μας στο site σας.
Οι εικόνες θα μετατρέπονται σε 125x125 pixel λόγω χώρου.
Όλα τα Banner ανοίγουν σε νέο παράθυρο.
Banner 125x125
ClopYPastE
Banner 300x140
ClopYPastE

Αναγνώσεις σελίδων

Συνολικές Αναρτήσεις

Συνολικά Σχόλια